نی-رسانه‌های-غزنی-باید-دوباره-فعال-شوند

نهاد رسانه‌های آزاد افغانستان تأکید کرده است که حکومت وحدت ملی در همکاری با جامعه جهانی باید زمینه‌سازی کند تا رسانه‌های غزنی دوباره فعال شوند.

به گزارش افغان نیوز: نهاد حامی رسانه‌های آزاد افغانستان(نی) اعلام کرده که یک ماه پیش، هشت رادیو، دو تلویزیون و دو رسانه‌ی چاپی در ولایت غزنی فعالیت داشتند، اما پس از حمله اخیر طالبان بر این شهر، هیچ رسانه‌ای فعال در غزنی نیست.

طالبان با حمله به شهر غزنی، آنتن‌های مخابراتی و رسانه‌ها را تخریب کرده و ساختمان رسانه‌های غزنی را نیز به آتش کشیدند. بر بنیاد گفته‌های نی، این گروه بر علاوه تخریب آنتن‌های رسانه‌ها و آتش زدن تلویزیون غزنویان، به دروازه دفاتر شماری از رسانه‌ها اختطاریه نصب کرده که در صورت از سر گیری فعالیت، هدف حمله قرار خواهند گرفت.

نی گفته است که آنها به این باور است که این وضعیت خلاف قانون اساسی و قانون رسانه‌های افغانستان است؛ همچنان حق دسترسی به اطلاعات و حق آزادی بیان از شهروندان غزنی گرفته شده است. نی تأکید کرده است که حکومت افغانستان در همکاری با جامعه جهانی باید زمینه‌سازی کند تا رسانه‌های غزنی دوباره فعال شوند.

این درحالی است که چند روز پیش، افراد وابسته به طالبان مسلح و دیگر گروه های تروریستی بر شهر غزنی حمله کردند و اکثر آبادی ها، ساختمان های دولتی و مارکیت های خصوصی و رسانه های محلی را آتش زدند و شماری از مردم را به خاک و خون کشاندند.

نی: رسانه‌های غزنی باید دوباره فعال شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد