نیروهای-امنیتی-اجازه-شناسایی-اجساد-را-نمی‌دهند

پس از وقوع انفجار در مرکز آموزشی کاج در غرب کابل، خانواده‌های قربانیان از برخورد خشونت‌بار نیروهای امارت اسلامی انتقاد کرده و می‌گویند که اجازه اهدای خون و شناسایی اجساد به آنان داده نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ بامداد امروز (جمعه، ۸ میزان) مرکز آموزشی کاج در دشت برچی شهر کابل هدف حمله‌ مهاجمان انتحاری قرار گرفت.

‏شماری از بسته‌گان قربانیان حمله بر مرکز آموزشی کاج که به شفاخانه‌ها برای اهدای خون رفته‌اند، می‌گویند: نیروهای امارت اسلامی به آنان اجازه این کار را نمی‌دهند.

خانواده و بسته‌گان قربانیان رویداد مرکز آموزشی کاج با نشر نوار‌های تصویری می‌گویند که نیروهای امارت اسلامی حتی به آنان اجاز شناسایی اجساد را نیز نمی‌دهند.

‏پس از حمله، خانواده‌های قربانیان در برابر شفاخانه‌های که زخمیان این رویداد منتقل شده بودند، برای شناسایی نزدیک‌شان تجمع کردند.

اکرم حسنی، یک از بستگان قربانیان این رویداد به آژانس افغان نیوز گفت: «بیشتر از دو ساعت است که در مقابل شفاخانه محمد علی جناح منتظر است تا داخل برود و از وضعیت دخترش که زخمی شده، اطلاع حاصل نماید اما؛ طالبان با قنداق و تفنگ مانع ورود او به داخل شفاخانه شده است».

او می‌گوید که بصیره دخترش در انفجار کاج زخمی شده و در شفاخانه محمد علی جناح برای درمان انتقال داده شده است. حسنی افزود که طالبان اجازه نمی‌دهد که چگونگی وضعیت دخترش اطلاع حاصل نماید.

در نوارهای تصویری که از سوی خانواده‌ها قربانیان این رویداد به رسانه‌ها فرستاده شده یکی از وابسته‌گان قربانیان می‌گوید که برای پیدا کردن جسد برادرزاده‌اش به شفاخانه محمد علی جناح رفته اما؛ نیروهای طالبان او را با زور اسلحه بیرون کردند.

به گفته منابع از داخل شفاخانه جناح، زخمیان رویداد انفجار کاج به خون نیاز دارند.

این در حالی است که فرماندهی امنیه کابل تلفات این حمله حمله بر مرکز آموزشی کاج را ۱۹ کشته و ۲۷ زخمی اعلام کرده‌اند.

اما منابع مردمی و شاهدان عینی می‌گویند که تلفات به مراتب بیشتر از آماری است که فرماندهی امنیه کابل اعلام کرده است.

 

آژانس افغان نیوز؛ رحمت الله سخاورز

نیروهای امنیتی اجازه شناسایی اجساد را نمی‌دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد