نیروهای-امنیتی-برای-پاک‌سازی-ولایت-پکتیا-باید-عجله-کنند

مقام‌های محلی ولایت پکتیا با اشاره به وضعیت بد امنیتی ولسوالی‌های زرمت، جانخیل و ځاځی آریوب این ولایت می گویند که نیروهای امنیتی باید از سردی هوا که تحرکات طالبان به گونه‌ای نسبی کم می‌شود، استفاده نموده و عملیات تصفویی انجام دهند.

به گزارش افغان نیوز: شفیق الله منگل، عضو شورای پکتیا امروز( پنج‌شنبه، 19 جدی) در گفتگویی به آژانس افغان نیوز گفت که هرچند وضعیت امنیتی ولایت پکتیا نسبت به سایر ولایت‌ها خوب است؛ اما وضعیت امنیتی ولسوالی‌های جانخیل، زرمت و ځاځی آریوب خراب بوده و ناامنی ها در آن جریان دارد.

آقای منگل بزرگ راه گردیز – دندی پتان را نا امن توصیف کرده و می‌گوید که این بزرگ راه دست کم شش ولسوالی را به مرکز ولایت پکتیا وصل می کند و هر ازگاهی گروه طالبان ایست بازرسی ایجاد کرده و بر کاروان نیروهای امنیتی حمله می‌کنند.

او تاکید کرد: «طالبان در این مسیر ایست بازرسی ایجاد می‌کنند و نیروهای امنیتی که به خاطر انجام وظیفه و یا گرفتن معاش شان به مرکز ولایت سفر می‌کنند، مانع رفت و آمد آنان شده و از موتر‌ها پایین می کنند.»

این عضو شورای ولایتی پکتیا با بیان این‌که حضور گروه داعش تا هنوز در این ولایت تایید نشده است، گفت: « گروه داعش در ولایت پکتیا آن‌چنانکه در ولایت‌های ننگرهار و کنر فعالیت دارد، دیده نشده و باشندگان ولسوالی‌های این ولایت پکتیا از فعالیت گروه داعش تا کنون شکایت نداشته اند».

آقای منگل در باره فعالیت گروه طالبان در فصل سرما در ولایت پکتیا گفت که این گروه در فصل زمستان تحرکات، نفوذ وجنگ‌های‌شان در این ولایت کاهش می باد و بیشتر در ولسوالی‌های فعالیت می‌کنند که نستبا گرم باشد و با گرم شدن هوا در فصل تابستان این گروه تحرکات‌اش را دوباره افزایش می‌دهد.

به گفته منگل، نیروهای امنیتی باید در فصل زمستان علیه گروه طالبان عملیات تصفوی راه اندازی کند، چون تحرکات گروه طالبان در فصل تابستان بیشتر شده و مقابله با آنان  برای نیروهای امنیتی دشوار خواهد شد.

دکتر شکیلا، عضو دیگر شورای ولایتی پکتیا وضعیت امنیتی این ولایت را در مجموع خوب توصیف کرده و می‌گوید: «ولسوالی‌های زرمت و جانیخیل وضعیت امنیتی بسیار خراب است. مرکز و سایر ولسوالی‌های ولایت پکتیا نسبتا امن است.»

ولایت پکتیا از جمله ولایت‌های جنوب‌شرقی کشور است که در ۱۱۵ کیلومتری شهر کابل موقعیت دارد و در سال های گذشته فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله شبکه حقانی در آن گزارش شده بود.

نیروهای امنیتی برای پاک‌سازی ولایت پکتیا باید عجله کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد