نیروهای-امنیتی-در-غزنی-۸-پوسته-را-ترک-کردند

مقامات ولایت غزنی خبر می دهند که نیروهای امنیتی در دشت قره باغ، مسیر جاغوری و مالستان این ولایت ۸ پوسته را بدون جنگ و درگیری رها کرده که هنوز دلیل این خودسری ها معلوم نیست.

به گزارش افغان نیوز: مسوولان ولایت غزنی، امروز سه شنبه( ۹، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت که هفته گذشته نیروهای امنیتی به صورت خودسرانه پوسته ها را ترک کرده و داخل شهر قره باغ شده اند.

محمد عارف نوری، سخنگوی این ولایت می گوید؛ هنوز دلیل ترک پوسته ها از سوی نیروهای امنیتی معلوم نیست اما نیروهای که چنین نافرمانی را مرتکب شده اند مورد بازپرسی قرار می گیرند.

خالقداد اکبری عضو شورای ولایتی غزنی در این رابطه می افزاید که مشکلات و ناامنی در تمامی ولسوالی ها خاکم بوده و هیچ منطقۀ در این ولایت بدون جنگ وجود ندارد.

آقای اکبری علاوه نمود که با سقوط هر پوسته در ولایت غزنی ۷ تا ۸ نفر از نیروهای امنیتی کشته و زخمی می شوند. در صورت بی توجهی حکومت محلی، سرنوشت قندوز تکرار در این ولایت خواهد شد.

اکبری هشدار می دهد که جنگ غزنی آسیب های فرامنطقه ای دارد، زیرا ۸ ولایت همجوار را نیز با خطرناامنی مواجه می سازد.

وی اضافه کرد که طالبان به دنبال فرصت اند تا جنگ را در ولایت غزنی شدت بخشند و این افکار اذهان مردم عامه را نگران ساخته است.

آقای اکبری از رسانه های غزنی خواست تا نسبت به وضعیت این ولایت بی توچه نباشند و رویدادهای حاکم در این ولایت را بازتاب دهند تا به گوش مقامات مرکزی برسد.

این درحالی است که محمد عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی، روز سه شنبه( ۹، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ غزنی به عنوان ولایت درجه اول نیاز به جذب نیروی نظامی بیشتری دارد تا امنیت در این ولایت تامین شود؛ اما درحال حاضر ۷۰۰ بست اردوی ملی و هزار و ۱۰۰ بست پولیس محلی در این ولایت خالی می باشد.

نیروهای امنیتی در غزنی ۸ پوسته را ترک کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد