نیروهای-خارجی-منابع-تمویل-طالبان-را-نابود-می-کنند

معاون فرماندهی نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان گفته است که نیروهای خارجی، اکنون بیشتر روی هدف قرار دادن منابع تمویل گروه تروریستی طالبان متمرکز اند.

به گزارش افغان نیوز: جنرال لینس بنچ، معاون فرماندهی نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان در کنفرانس ویدیویی به خبرنگاران در پنتاگون گفته است که نیروهای خارجی در افغانستان، اکنون بیشتر روی هدف قرار دادن منابع تمویل گروه تروریستی طالبان متمرکز اند.

به گفته جنرال بنچ، همچنان در عملیات هوایی نیروهای خارجی لابراتوارهای تولید و پروسس مواد مخدر، ذخایر مخدرات، مواضع، فرماندهی طالبان و ذخایر نظامی این گروه هدف قرار گرفته‌اند.

جنرال بنچ نیز فروش و قاچاق مواد مخدر را یکی از منبع عمدۀ تمویل طالبان خوانده و افزوده که در حملات هوایی قوای ائتلاف، به ارزش ۴۵ میلیون دالر به طالبان ضرر وارد شده است.

به گفته او، نیروهای خارجی هر منبع تمویل طالبان را هدف قرار خواهند داد. جنرال بنچ در ادامه گفته است که نیروهای هوایی افغانستان در جریان آتش‌بس ۳۸ حمله هوایی را علیه طالبان انجام داده‌اند.

این درحالی است که بیش از ۵۰ درصد عواید طالبان از قاچاق مواد مخدر به دست می‌آید و کارخانه‌های تولید مواد مخدر در مناطق تحت کنترل طالبان بیشتر در ولایت هلمند قرار دارد.

نیروهای خارجی منابع تمویل طالبان را نابود می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد