نیروهای-دولتی-با-لباس-طالبان-در-لوگر-به-خانه-های-مردم-حمله-میکنند

شماری از باشندگان ولایت لوگر مدعی اند که نیروهای دولتی شب هنگام به نام طالب دست به ویرانی و دزدی خانه های مردم می زنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: هما احمدی یک تن از کاندیدان مجلس نمایندگان و عضو اسبق شورای ولایتی لوگر امروز یک شنبه ۲ جدی به خبرنگار افغان نیوز خبر می دهد که شبیخون زدن خانه های مردم توسط قطعه01 امنیتی  مستفر در ولایت لوگرنگرانی و خشم مردم این ولایت را برانگیخته است.

خانم احمدی با بیان این مطلب تصریح می کند که بیشترین ایجاد ناامنی و نگرانی برای مردم در ولسوالی های چرخ، بره کی برک و مرکز این ولایت رخ می دهد.

این کاندیدای مجلس نمایندگان از ولایت لوگر می افزاید که قطعه صفر یک امنیتی با این که به نام طالب  دست به خشونت می زنند  اما مردم باورمند هستند که طالبان مرتکب چنین اعمالی نمی شوند.

او اظهار داشت که باشندگان آسیب دیده وخسارتمند و اعضای شورای ولایتی لوگر هیچ گونه نشانه از شبیخون طالبان بر منازل مسکونی را ندارد بلکه اطمینان می دهند که این نگرانی ها از سوی قطعه صفر یک ایجاد می شود.

وی در حالی از این حادثه در ولایت لوگر خشمگین است که شب گذشته افراد ناشناس به خانه دو برادر هجوم برده که این دو برادر را کشته و ۳۰ سولر و یک موتر آنها را همرای خانه آنها آتش زده اند.

بانو هما احمدی خاطر نشان ساخت که مردم همیشه در صدد راه اندازی مظاهره علیه شبیخون قطعه مذکور هستند اما اعضای شورای ولایتی مردم را به صبر و بردباری فرا خوانده مانع ایجاد شورش می شود.

نماینده سابق مردم در شورای ولایتی می افزاید که وضعیت امنیتی با سرد شدن هوا در ولایت لوگر نسبت به فصل گرما بهبود یافته و ساحه جنگی در این ولایت کوچکتر شده است.

او دلیل بهبودی وضعیت امنیتی لوگر را سرمای طاقت فرسا برای طالبان عنوان نمود و گفت که در این فصل طالبان به طرف پاکستان می روند.

احمدی علاوه می کند که طالبان لوگر از امکانات و تجهیزات پیشرفته برخوردار نمی باشند تا بتوانند در مقابل سردی زمستان مقاومت کنند.

از سوی هم نفیسه هجران عضو شورای ولایتی لوگر گفته های هما احمدی عضو سابق شورای ولایتی را تایید کرده می گوید که قطعه صفر یک با اعمال نگران کننده آسایش مردم را ربوده است.

این عضو شورای ولایتی یادآور می شود که کم شدن جنگ و ناامنی یک خبر خوش برای مردم ولایت لوگر است که با مزاحمت های قطعه امنیتی وضعیت چندان برای مردم فرق نکرده است.

در همین حال محمد انور اسحاقزی والی لوگر با رد این گفته ها تاکید می کند که به هیچ وجه قطعه صفر یک امنیتی مستقر در لوگر این رفتار را با مردم انجام نمی دهند.

والی لوگر یادآور می شود تاکید ما همواره به نیروهای امنیتی  رفتار نیکو و خوب با شهروندان این ولایت است که در صورت عملی نکردن توصیه ها؛ با مسوولان آنها برخورد قانونی می شود.

آقای اسحاقزی پخش کننده این شایعات را دزدان هوشیارتر از حکومت خطاب نموده افزود که تاکنون اسنادی در این زمینه در دست نیامده است.

والی این ولایت علاوه نموده ما منکر مرتکب شدن نیروهای امنیتی به جرم نمی باشیم اما در این خصوص هنوز کسی دستگیر و به اثبات نرسیده که دست به شبیخون زده باشد.

این در حالی است که باشندگان لوگر تمامی خیانت ها را در کشور بیشتر شدن فاصله ها میان ملت و دولت می دانند.

گزارش از حبیبه حبیبی

نیروهای دولتی با لباس طالبان در لوگر به خانه های مردم حمله میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد