نیروهای-ویژه-درباره-جنایت-جنگی-در-افغانستان-پاسخگو-باشند

به دنبال نشر گزارش‌هایی مبنی بر جنایات جنگی نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان و کشتار زندانیان و غیر نظامیان، «جرمی کوربین»، نماینده مجلس این کشور خواستار پاسخگویی نیروهای ویژه شد.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا امروز (یک‌شنبه، 26 سرطان) گزارش داده که جرمی کوربین نماینده مجلس این کشور این نیروها نیز باید مانند بقیه نیروهای مسلح پاسخگوی اعمال خود باشند.

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، یک واحد نیروهای ویژه بریتانیا ممکن است ۵۴ نفر را در سال ۲۰۱۰ به طور غیرقانونی کشته باشند.

این رسانه اسنادی را به دست آورده است که نشان می‌دهد رییس سابق نیروهای ویژه بریتانیا شواهد را برای تحقیقات در مورد قتل‌های انجام شده در افغانستان ارائه نکرده است.

پیش از این وزارت دفاع بریتانیا در واکنش به این ادعاها گفته است نیروهای این کشور« با شجاعت و به گونه حرفه‌ای» در افغانستان خدمت کردند و در دوره کار آن‌ها در این کشور «بالاترین استانداردها» حفظ شده است.

این نماینده مجلس بریتانیا که قبلا رهبری حزب کارگر و رهبر اپوزیسیون این کشور را بر عهده داشت، روز گذشته در توییتر خود نوشت« صبح امروز در پارلمان درباره اتهامات اخیر در مورد نیروهای ویژه بریتانیا در افغانستان، من به وزیر گفتم که نیروهای ویژه ما باید مانند بقیه نیروهای مسلح تحت پاسخگویی دموکراتیک باشند».

مقامات نیروهای مسلح بریتانیا گفته‌ بودند که وزیر دفاع این کشور ادعای قتل ۵۴ افغان را بررسی خواهد کرد.

نیروهای ویژه درباره جنایت جنگی در افغانستان پاسخگو باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد