هزار-و-۸۰۰-بست-نظامی-در-غزنی-خالی-است

مقامات ولایت غزنی از کمبود نیروی امنیتی در این ولایت خبر داده می گویند که ۷۰۰ بست اردوی ملی و هزار و ۱۰۰ بست پولیس محلی خالی می باشد که نیاز است از جوانان همین ولایت جذب شوند.

به گزارش افغان نیوز: محمد عارف نوری، سخنگوی ولایت غزنی، روز سه شنبه( ۹، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ غزنی به عنوان ولایت درجه اول نیاز به جذب نیروی نظامی بیشتری دارد تا امنیت در این ولایت تامین شود.

سخنگوی این ولایت تصریح می کند که غزنی از لحاظ نفوس و موقعیت تمامی برتری های ولایت درجه اول را دارا است به همین منظور مقامات مرکزی تلاش می کنند تا با افزودن نیروی های تازه به صفوف نیروهای امنیتی در ابتدا مشکلات امنیتی را در این ولایت حل کنند.

وی علاوه کرد، طی ماه های اخیر روزانه در هر ساعت ده حمله از سوی مخالفان بر مناطق و اقشار مختلف غزنی صورت می گرفت و در هر ساعت ۹ تا ۱۰ نفر جان خود را از دست می دادند؛ اما از چهار روز به این سو هیچ تلفاتی از نیروهای امنیتی نداشته ایم، همچنان نیاز است تا برای دفاع از ولایت غزنی آمادگی های لازم را داشته باشیم.

محمد عارف نوری خاطر نشان ساخت که طی این چهار روز ۱۰ درصد خشونت های جنگی در ولایت غزنی کاهش یافته است که برای روحیه گرفتن جوانانی که می خواهند به نیروهای امنیتی ملحق شوند اهمیت زیادی دارد.

این درحالی است که چندی پیش برخی مقام‌های غزنی از نرسیدن نیروهای کمکی به ولسوالی اندر انتقاد کرده بودند و می‌گفتند وضعیت در این ولسوالی به شدت وخیم است و در صورت سقوط این ولسوالی استراتژیک، مرکز شهر غزنی نیز سقوط خواهد کرد.

هزار و ۸۰۰ بست نظامی در غزنی خالی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد