هزینه-صد-میلیون-دالری؛-کابل-با-کامره‌های-امنیتی-مجهز-می‌شود

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که کابل با هزینه بیش از صد میلیون دالر از طریق تکنالوژی پیشرفته، زیر پوشش کمره‌های امنیتی قرار می‌گیرد.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۱۷، جدی) به سلسله نشست‌های "شش و نیم صبح" نوشته است؛ از ده‌ها مورد دستگیری که در هفتاد روز گذشته صورت گرفته است، هفده نفر آن کسانی اند که عضویت داعش و طالب را در عین زمان دارند. 

وی می‌افزاید: این همان ثبوت با ارزش است که دولت افغانستان در ارتباط به تفاهم عملیاتی و تاکتیکی میان داعش و طالب در اختیار دارد. امنیت ملی این هفده مورد را با جزییات در روز های آینده به ملت افغانستان بیشتر توضیح داده و هویدا خواهد ساخت. 

صالح گفت: آخرین باری که در کابل کمره های امنیتی بصورت منظم نصب گردید سال ۲۰۰۸ میلادی بود. اکنون که تکنالوژی پیشرفت چشمگیر نموده است،  قرار شد  که کابل بهتر از گذشته، مخفی تر از گذشته و با تکنالوژی پیشرفته زیر پوشش کمره‌های امنیتی قرار گیرد. 
به گفته وی؛ این برنامه بزرگ که به ارزش بالاتر از صد میلیون دالر امریکایی تمام میشود به کمک متحدین ما از حمایت قاطع صورت خواهد گرفت. بنابراین، ساحه برای تروریست و دزد تنگ تر میشود نه گشاده تر. 

معاون اول می‌گوید: بخاطر ترس از عملیاتی‌های غافلگیرانه، تروریستان مواد منفجره را در دو نقطه شهر کابل مانند اشغال در زباله دانی‌ها انداخته اند. 

آقای صالح گفت: یکی ازین موارد دریافت  مقدار ۴۰ کیلو مواد منفجره توسط امنیت ملی است که از نزدیک لیسه محمد صدیق پسرلی در ساحه رحمان بابا مینه یافت شده است.

این درحالی است که روز گذشته، معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به اینکه "زیربنای ترور و تروریزم در کابل فروریخته است" گفت: جنگ روانی را متوقف کنیم، زیرا طالب با هر کس که طالب نیست، دشمن است.

هزینه صد میلیون دالری؛ کابل با کامره‌های امنیتی مجهز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد