هزینۀ-میلیونی-طالبان-برای-سقوط-ولایت-غزنی

به گفته ی یک عضو شورای ولایت غزنی، طالبان ۶۰ میلیون افغانی را برای سقوط این ولایت اختصاص داده اند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی غزنی در نشست‌های خبری جداگانه با نگرانی از شدت حمله‌های طالبان و بی‌توجهی حکومت به این ولایت انتقاد می‌کنند.

حمیدالله نوروز، عضو شورای ولایتی غزنی می‌گوید، بی‌توجهی‌ حکومت مرکزی سبب شده تا جسارت طالبان بیشتر شود و این گروه حالا تلاش می‌کند شاهراه کابل-کندهار را مسدود کند. به گفتۀ آقای نوروز، طالبان 60 میلیون افغانی را برای تصرف غزنی اختصاص داده‌اند

حسن‌رضا یوسفی، منشی شورای ولایتی غزنی نیز می‌گوید، حضور گستردۀ عوامل نفوذی طالبان در بدنۀ نظام مبارزه علیه این گروه را دشوارتر کرده است. آقای یوسفی از حکومت مرکزی می‌خواهد به داد غزنی برسد.

محمدعارف نوری، سخنگوی والی غزنی از خواست‌های اعضای شورای ولایتی مبنی بر افزایش نیروی نظامی استقبال می‌کند، اما می‌گوید، ضعف رهبری نیروهای امنیتی نه بلکه غفلت وظیفه‌یی نظامیان سبب تقویت مخالفان مسلح شده است. سخنگوی والی غزنی اطمینان می‌دهد که غزنی هرگز به دست طالبان نخواهد افتاد.

در چند روز گذشته حمله‌های طالبان بر شماری از ولسوالی‌های غزنی شدت گرفته است. طالبان شب گذشته بر ولسوالی خوگیانی این ولایت یورش بردند که به گفتۀ خالقداد اکبری، رییس شورای ولایتی غزنی این ولسوالی چندین ساعت از کنترل دولت خارج شد. اما مسؤولان محلی ولسوالی خوگیانی خبر تصرف این ولسوالی از سوی طالبان را رد می‌کنند.

هزینۀ 60 میلیونی طالبان برای سقوط ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد