هسته‌-مشترک-داعش-و-شبکه‌-حقانی-در-کابل-نابود-گردید

نیروهای قطعات ویژه‌ی ریاست عمومی امنیت ملی طی چندین عملیات در ولسوالی شکر دره و ناحیه‌ی یازدهم شهر کابل، هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانی را از بین برده اند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان، دیروز چهارشنبه( ۱۷، ثور) با نشر اعلامیه گفت: "این هسته‌ی مشترک که به رهبری ثناالله مسوول کتیبه‌ی داعش و هماهنگ کننده‌ی شهری شبکه‌ی حقانی در کابل مدیریت می‌شد، حمله‌ی ‌راکتی بر مراسم تحلیف ارگ ریاست جمهوری، حمله بالای درمسال اهل هنود (سیک‌ها)، حمله تروریستی بالای مصلی شهید مزاری و دو حمله‌ی راکتی بالای بگرام را انجام داده بودند."

بربنیاد اعلامیه، این هسته‌ی مشترک داعش و شبکه‌ی حقانی، ترورهای هدفمندی را در شهر کابل نیز انجام می‌داد.

در اعلامیه آمده است که در این عملیات‌ها، پنج هراس‌افگن کشته شده و هشت تن دیگر نیز بازداشت شده اند. همچنان در این عملیات‌ها، مقداری از سلاح و مهمات به شمول هاوان، دهشکه و ۲۵۰ کیلوگرام مواد انفجاری نیز بدست آمده است.

ریاست عمومی امنیت ملی همچنان تاکید کرده است که عملیات‌های شانرا برای هدف قرار دادن رهبران ارشد گروه‌های "تروریستی" منطقه‌ای و از بین‌ بردن هسته‌های مشترک شبکه‌های هراس‌افگن ادامه خواهد داد.

این درحالی است که حدود یک ماه قبل نیز اداره امنیت ملی افغانستان از دستگیری اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان دولت اسلامی (داعش) را همراه با نوزده جنگجوی دیگر این گروه در جنوب افغانستان خبر داده بود.

هسته‌ مشترک داعش و شبکه‌ حقانی در کابل نابود گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد