هشدار-مک‌کنزی-از-محدودیت-اطلاعات-امریکا-در-افغانستان

مک کنزی هشدار داده است که امریکا ۲۱ سال پس از حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر، ظرفیت اطلاعاتی خود را در افغانستان محدود کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ سایت خبری دیلی وایر گزارش داده که فرانک مک‌کنزی، فرمانده پیشین فرماندهی مرکزی امریکا روز یک‌شنبه(20 سبنله) در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس، نگرانی‌اش در مورد محدودیت ظرفیت اطلاعات امریکا در افغانستان را به اشتراک گذاشته است.

مک‌کنزی گفته است: «من فکر می‌کنم که ما در حال حاضر توانایی بسیار محدودی برای نظارت افغانستان داریم».

او افزوده است: «فکر می‌کنم ما [اکنون] کمتر از دو یا سه درصد توانایی‌های اطلاعاتی را داریم که قبل از خروج [از افغانستان] داشتیم».

این جنرال بازنشسته امریکا گفته که به رییس‌جمهور جو بایدن توصیه کرده است 2 هزار ۵۰۰ سرباز را در افغانستان نگهدارد اما؛ در پاسخ به او گفته‌ شد که چنین حرکتی سیگنال بدی را ارسال می‌کند.

او در پاسخ به پرسشی در پیوند به ارزیابی دولت امریکا مبنی بر این‌که داعش و القاعده تهدیدی برای امریکا نیستند، گفت که این گروه‌ها هنوز هم می‌توانند «بازسازی» شوند و در آینده مشکلاتی ایجاد کنند.

مک‌کنزی گفته است که گزارش دولت بایدن در مورد خروج نظامیان امریکایی از افغانستان باید با افکار عمومی امریکا به اشتراک گذاشته می‌شد.

این در حالی است که سال گذشته نظامیان امریکا پس از بیست سال جنگ در افغانستان، از این کشور خارج شدند و نظام جمهوریت از هم پاشید.

هشدار مک‌کنزی از محدودیت اطلاعات امریکا در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد