همکاری-ناتو-با-نیروهای-امنیتی-افغانستان-پس-از-کاهش-نیروهای-امریکایی

با اعلام کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان از سوی سرپرست وزارت دفاع امریکا، دبیر کل ناتو می‌گوید که پس از کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان ناتو به آموزش، مشوره‌دهی و کمک‌هایش به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در امر مبارزه با تروریزم بین‌المللی ادامه می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری در اعلامیه گفته است که چهارشنبه شب( 28 عقرب) رییس جمهور غنی با ینس استولتنبرک، دبیر کل ناتو گفتگوی تلفنی داشته است که در این گفتگو در مورد ماموریت ناتو در افغانستان و روند صلح میان دو جانب بحث شده است.

دبیر کل ناتو تاکید کرده است که حتا پس از کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان، روند آموزش‌دهی و کمک به نیروهای افغان از سوی ناتو ادامه می‌یابد.

او گفته است: «حتا با کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان به آموزش، مشوره‌دهی و کمک به نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم بین‌المللی ادامه می‌دهیم».

ارگ همچنان گفته است که رییس جمهور طی یک تماس تیلفونی با شیخ تمیم بن حمد الثانی، امیر قطر نیز در مورد پروسه صلح و گسترش همکاری‌ در عرصه‌های مختلف صحبت تیلفونی نمود.

بااین‌همه، به تازگی کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع امریکا از کاهش شمار سربازان این کشور در افغانستان و عراق تا دو ماه دیگر خبر داده است. او دو روز پیش در نشست خبری گفت که تا 15 جنوری 2021 شمار نظامیان امریکایی در افغانستان و عراق به سقف 2 هزار و 500 نفر کاهش می‌یابد.

 

همکاری ناتو با نیروهای امنیتی افغانستان پس از کاهش نیروهای امریکایی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد