هند-باید-در-مبارزه-با-تروریزم؛-افغانستان-را-یاری-کند-

فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان در سفرش به هند گفته است که گروه های تروریستی در افغانستان یک خطر منطقه‌ی است و باید هند در این مبارزه با افغانستان کمک نظامی کند.

به گزارش افغان خبر: روزنامه هندی بزنیس استاندارد، با نشر این گزارش نوشته است که امریکا گروهی های ترویستی شبکه حقانی، لشکر طیبه، و جیش محمد را خطری برای هند خوانده است.

فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان در دیدار با مقام های هندی افزوده که نیروهای نظامی افغانستان نیاز به کمک های بیشتر در امر مبارزه با تروریزم دارند.

نیکلسون در سفرش به هند با «آجیت دووال» مشاور امنیت ملی، «اس جی شنکر» معاون وزیر امور خارجه و «موهان کومار» قائم مقام وزیر دفاع آن کشور دیدار و در مورد کمک نظامی به سخن گفته است.

به گفته او، نیروهای امنیتی و دفاعی  افغانستان به چرخبال های بیشتر برای مقابله با گروه طالبان نیاز دارد و حکومت افغانستان نیاز جدی به این کمک ها دارد.

و همچنان او از این کمک های هند به افغانستان به نیکی یاد کرده و گفت آموزش نظامی هند به هزاران نیروی امنیتی افغان کمک چشمگیری به افغانستان کرده است.

همچنان نیکلسون بیان کرده که پاکستان به گروه های تروریستی در خانه اش پناهگاه داده است و گروه های مخالف مسلح افغانستان به این پناهگاه ها میبالند.

وی اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا «چارچوب مبارزه با تروریست» را ایجاد کند که بر محدود کردن گروههای تروریستی از این منطقه متمرکز است.

هند باید در مبارزه با تروریزم؛ افغانستان را یاری کند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد