نیروهای-آمریکایی-به-افغانستان-باز-برمیگردند

برخی ازآگاهان سیاسی در کشورمی گویند، که آمریکا تمایل بازگشت نیروهای خود به افغانستان را دارد. غلامحسین ناصری عضو مجلس نمایندگان گفته است:گفتگوهای پشت پرده ی جان کری با رئیس جمهور حاکی از آن است که؛ توافقاتی صورت گرفته که حتی عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت نیز از آن بی خبر است.

این نماینده پارلمان کشور با اشاره به سفر جان کری به کابل گفت: وزیر خارجه ی آمریکا در سفرش به کابل کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با رئیس جمهور برگزار کرد اما از سویی صحبت های طولانی این دو در پشت درهای بسته حاکی از توافقات و تبادل نظرهای پنهانی است .

اقای ناصری افزوده است: برگشت نیروهای امریکایی به افغانستان برای هر مقصد شومی نیاز به زمینه سازی و ایجاد فضای سیاسی برای این کار است تا بتوانند ذهنیت ها را آماده کنند. وی تأکید داشته که؛ حضور مجدد نیروهای آمریکایی بر خلاف تمام قراردادهایی می باشد که میان دو دولت صورت گرفته است زیرا قرار بر این بود که بر اساس فیصله ی شورای امنیت ، امریکا تا پایان سال ۲۰۱۴ تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.

به باور این نماینده ی مردم کشور در یک بازی سیاسی دوباره قرار گرفته است و دولت امریکا می خواهد برای این بازی سیاسی فضا سازی نمایند.

این در حالی است که، وزیر خارجه ی امریکا یکبار دیگر در این سفرش حمایت خود را از حکومت وحدت ملی اعلام کرد به یقیین یکی از اهداف دولت امریکا حضور مستمر در افغانستان است. با تشکیل حکومت جدید در کشور تفاهم نامه بین این دو کشور به امضا رسید گرچه به تازگی موجی از نارضایتی ها از مبهم بودن مفاد این پیمان از سوی اعضای پارلمان و دیگر رهبران سیاسی ایجاد شد.

نیروهای آمریکایی به افغانستان باز برمیگردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد