هواپیمای-بی-سرنشین-طالبان-بدست-نیروهای-امنیتی-افتاد

نیروهای امنیت ملی افغانستان، با اجرای عملیات هدفمند در ولایت ننگرهار، یک فروند هواپیمای بی‌سرنشین و مقداری تجهیزات نظامی طالبان را کشف و ضبط کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست عمومی امنیت ملی، امروز چهار شنبه(21، جوزا) با نشر اعلامیه گفته است که این عملیات بالای دیپوی مهمات عبدالفتاح مشهور به «پتنگ» یکی از قوماندانان طالبان که قبلاً کشته شده بود، راه اندازی شد.

اعلامیه افزوده است که در این عملیات یک فروند هواپیمای بی سرنشین و سلاح ‌های خفیفه و ثقیله به شمول یک پایه هاوان 82 میلیمتری بدست نیروهای امنیتی افتاده است.

ریاست امنیت ملی می گوید که دو تن بنام های غلام محمد فرزند حاجی محمد حسن و روزی خان فرزند عبدالفتاح که مسوولیت نگهبانی دیپو را داشتند، بازداشت شده است.

در اعلامیه نسبت به نحوه و زمان کشته شدن قوماندان «پتنگ» اشاره نشده است. دست یابی طالبان به هواپیمای بی سرنشین، چالش های نیروهای امنیتی برای مقابله با جنگجویان این گروه را با چالش روبرو می ساخت و با کشف آن، ضربه مهلکی به این گروه در ننگرهار وارد شده است.

این در حالی است پیش از این هم گزارش شده‌بود که طالبان به هواپیماهای بی‌سرنشین دست یافته و یکی از این هواپیماها در ولایت کندز سرنگون شده‌است.

هواپیمای بی سرنشین طالبان بدست نیروهای امنیتی افتاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد