هیچ-گروه-مخالف-مسلح-دولت-در-بامیان-وجود-ندارد

مسوولان بامیان در روز تجلیل از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفتند که در این ولایت هیچ گروه مخالف مسلح دولت وجود ندشته اما به خاطر هم مرز بودن با ولایات نا امن، همواره از سوی سرحدات بر پوسته های امنیتی این ولایت حمله صورت می گیرد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از مسوولان و مردم بامیان از نهم حوت که مصادف است با روز ملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تجلیل نمودند. این روز از سوی امان الله خان به عنوان روزملی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور تصویب و نام گذاری شده بود.

محمد طاهر ظهیر، والی بامیان، این روز را به نیروهای امنیتی تبریک گفته، می گوید که بامیان با هشت ولایت مرکزی افغانستان هم مرز می باشد و هرازگاهی گروه های مخالف مسلح دولت از سرحدات این ولایات به پوسته های امنیتی حمله می کنند.

وی گفت که شماری از ولایات افغانستان در طی 15 سال گذشته شاهد نا امنی و جنگ بوده است که تاثر منفی بالای باشنده های این ولایت گذاشته است.

از سوی هم، مسوولان کمیته صلح ولایتی بامیان می گویند که در این ولایت هیچ گروه مخالف مسلح دولت وجود ندارد. صادق علی یار ریس کمیته صلح ولایتی بامیان گفت که امنیت یکی از نیاز های جامعه است و مردم می توانند آزادانه فعالیت کنند و از زندگی شان لذت ببرند. در این محفل، اداره محلی بامیان از سربازان و نیروهای امنیتی این ولایت تقدیر نمودند.

گفتنی است که در ولایت بامیان بیش از 12 صد پولیس ملی، سه صد واکنش سری، در حدود 150 نفر از قطعه خاص حضور دارند. اما باشندگان بامیان بار ها از دولت افغانستان خواهان نیروهای کماند و نظم عامه شدند.

 

هیچ گروه مخالف مسلح دولت در بامیان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد