والی-بدخشان-خبرنگاران-زن-با-حجاب-اسلامی-به-کارشان-ادامه-دهند

خبرنگاران بدخشان در دیدار با والی و برخی مقام‌های محلی این ولایت از چالش‌های اقتصادی و امنیتی خبرنگاران انتقاد کرده و خواستار حل آن شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ در این دیدار مولوی عبدالغنی فایق، والی؛ مولوی نثار احمدی احمدی، معاون والی و معزالدین احمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان حضور داشتند.  

رحمن آریا نسب، خبرنگاران تلویزیون ملی در بدخشان چالش‌های اقتصادی، امنیتی و عدم مصوونیت‌کاری  خبرنگاران را در این دیدار بیان و از والی این ولایت خواست که به مشکلات خبرنگاران توجه جدی نماید.

معراج الدين رحیمی، معاون انجمن خبرنگاران آزاد در بدخشان از جرایم مالیاتی که توسط مستوفیت این ولایت بر رسانه‌ها وضع شده انتقاد کرده و از والی این ولایت خواست که به این چالش رسیدگی کند.

در این دیدار بانوان خبرنگار نیز اشتراک کرده بودند.

رقیبه اورانوس حمیدی، مدیر مسوول رادیو«حریم زن» در این دیدار از والی بدخشان خواست که زمینه کار و فعالیت رسانه‌یی را برای خبرنگاران زن فراهم کند تا آنان بتوانند دوباره به فعالیت‌های رسانه‌یی خود ادامه دهند.

مولوی عبدالغنی فایق، والی بدخشان در این دیدار به خبرنگاران وعده سپرد که با تمام توان از خبرنگاران حمایت و به چالش‌های اقتصادی آنان رسدگی خواهد کرد.

او در مورد امنیت کار جان خبرنگاران گفت: «امنیت شما وجیبه دینی ماست و هیچ تهدیدی  متوجه‌تان  نخواهد بود».

والی بدخشان افزود: «ما به تمام مشکلات شما رسیدگی می‌کنیم و از شما امید داریم که مطابق به پالیسی امارت نشرات داده و به فعالیت خود ادامه دهید».

فایق در مورد فعالیت خبرنگاران زن در ولایت بدخشان گفت: از فعالیت رسانه‌ای زنان خبرنگار حمایت می‌کنیم و آنان باید با حجاب اسلامی به کار خود ادامه دهند و تمام برنامه‌های شان مطابق شریعت اسلامی عیار نمایند.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان شماری زیاد از رسانه‌های محلی از فعالیت بازمانده اند. با توقف فعالیت رسانه‌ها بیشتر خبرنگاران زن شغل شان را از دست داده و بیکار شده‌اند.

والی بدخشان: خبرنگاران زن با حجاب اسلامی به کارشان ادامه دهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد