برخی-به-امید-تماشای-یک-جنگ-نو-در-افغانستان-هستند

معاون سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات هارون نجفی‌زاده روزنامه‌نگار مشهور افغان مبنی بر نشست سرد میان متقی و احمد مسعود، گفته است که برخی به امید تماشای یک جنگ نو در افغانستان؛ در لندن و برلین نشسته‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، روز دوشنبه(20، جدی) در توییتی نوشت که احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت و امیر اسماعیل خان والی پیشین هرات با هیأت امارت اسلامی در تهران دیدار کرده است.

هارون نجفی‌زاده روزنامه‌نگار مشهور افغان در برگه توییترش نوشته است که این دیدار در فضای سرد صورت گرفته است.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان در واکنش نوشته است: «افغان‌ها باید با هم بنشینند، برای آینده شان بیاندیشند و بالاخره با هم بسازند، مگر امثال جناب نجفی‌زاده آیا توان دیدن این تعامل را دارند؟» 

به گفته وی؛ «جنابان که به امید تماشای یک جنگ نو در افغانستان؛ در لندن و برلین نشسته‌اند؛ جنگ که باید کاروبار آن‌ها را در خارج از کشور رونق بخشد!»

هارون نجفی‌زاده روزنامه‌نگار، مترجم و نویسندهٔ افغان، و خبرنگار بی‌بی‌سی در پاکستان و افغانستان است. وی در حال حاضر خبرنگار شبکه خبری ایران اینترنشنال است.

این درحالی است که مولوی متقی، وزیر خارجه طالبان به ‌احمد مسعود و اسماعیل خان اطمنیان داده که می‌توانند بدون هیچ نگرانی به کشور خود بازگردند.

برخی به امید تماشای یک جنگ نو در افغانستان هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد