واکنش-ارگ-به-تجاوز-گروهی-بالای-دختر-نوجوان-در-بلخ

محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور دستور فوری رسیدگی به قضیه‌ای تجاوز گروهی به دختر خانم در ولایت بلخ را صادر کرد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری امروز پنجشنبه (27 سنبله) گفته است که محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور، پس از نشر یک گزارش مبنی بر تجاوز گروهی بالای دختر نوجوانی در بلخ، دستور بررسی مجدد قضیه‌ای یاد شده را به اداره‌های دادستانی کل و امنیت ملی کشور سپرده است.

وی گفته، رئیس جمهور غنی با ابراز تاثرعمیق نسبت به این قضیه، دادستانی کل و امنیت ملی را موظف ساخته است، تا به گونۀ‌ فوری اقدامات شان را انجام دهند.

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری تاکید کرده که حکومت به شمول رسیدگی به وضعیت صحی دختر خانمی که قربانی  پنداشته می‌شود، اقدامات عملی را نیز به هدف رسیدگی به قضیه‌ای نامبرده انجام داده و در حال حاضر، این دختر خانم، در شفاخانۀ (امان الله خان) زیر تداوی قرار دارد.

آقای صدیقی گفته که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، به تامین عدالت و حقوق بشری تمام شهروندان خویش، به شمول زنان و کودکان متعهد بوده و در برابر متخلفان قانون از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نخواهد ورزید.

این درحالی است که سه روز پیش، گزارشی را منتشر شد که یک دختر نوجوان از سوی هفت مرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. این دختر می‌گوید که با فریب و نیرنگ از کابل ربوده شد و سپس مردی با پسران و دامادش در بلخ بر وی تجاوز کردند.

واکنش ارگ به تجاوز گروهی بالای دختر نوجوان در بلخ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد