واکنش‌ها-به-اختطاف-دختر-سفیر-افغانستان-در-اسلام‌‌آباد

وزارت خارجه و شورای عالی مصالحه ملی کشور از دولت پاکستان خواسته تا در شناسایی و مجازات عاملان اختطاف و شکنجه دختر سفیر افغانستان در اسلام‌‌آباد اقدام فوری کند.

به گزارش افغان نیوز؛ سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، روز جمعه(۲۶ سرطان) برای ساعاتی ربوده و پس از شکنجه رها شده است.

وزارت امور خارجه کشور اعلام کرده که در پیوند به اختطاف و شکنجه دختر نجیب‌الله علی‌خیل سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، منصوراحمد خان، سفیر پاکستان در کابل را احضار و مراتب شدید اعتراض خود را با وی در میان گذاشته است.

وزارت خارجه پاکستان نیز تایید کرده که دختر سفیر افغانستان روز جمعه در هنگام سوار شدن به یک موتر‌ اجاره‌ای مورد تعرض قرار گرفته است.

طبق اعلام این وزارت، پس از وقوع حادثه پولیس اسلام‌آباد تحقیقات در این باره را آغاز کرده است.

در همین حال، عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی نیز در واکنش به این رویداد، گفته است که در شرایط دشوار و حساس کنونی، چنین رویدادهایی به مغشوش‌سازی اذهان عمومی می‌انجامد.

آقای عبدالله از پاکستان خواست که هرچه زودتر عاملان این رویداد را شناسایی کرده و به پنجه قانون بسپارند و به تأمین امنیت ديپلماتهاى افغان و خانواده‌های آنان بیش‌تر توجه نمایند‌.

این درحالی است که تأمین امنیت دیپلمات‌ها و خانواده‌های‌ آنان به اساس کانوانسیون‌ها و میثاق‌های بین‌المللی، وظیفه دولت‌های میزبان می‌باشد.

واکنش‌ها به اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌‌آباد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد