واکنش‌ها-به-ترور-سه-کارمند-رسانه‌ای-زن-در-ننگرهار

ترور سه کارمند زن تلویزیون خصوصی «انعکاس» در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار با واکنش‌های گسترده‌ مواجه شد و رییس جمهور غنی گروه طالبان را مسئول این حمله می‌داند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور گفته است که حملات «تروریستی» بر افراد بی‌گناه از جمله زنان در تضاد با ارشادات دین اسلام، فرهنگ افغانی و روحیه‌ صلح بوده و بحران و جنگ موجود را دشوار و طولانی می‌کند.

آقای غنی طالبان را مسئول این حمله دانسته و گفته است، این گروه با انجام چنین حملات «بزدلانه» و ایجاد فضای رعب و وحشت، نمی‌توانند «صدای رسای» دفاع از جمهوریت و دست‌آوردهای 20 سال اخیر را خاموش کنند.

از سوی دیگر، کمیته مصونیت خبرنگاران افغان نیز گفته است که در چند ماه اخیر قضایای قتل خبرنگاران را به‌صورت جدی پیگیری کرده اما رویکرد فعلی نهادهای امنیتی در روند تحقیق و شریک‌سازی اطلاعات درباره‌ی قضایای قتل خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای، با جامعه‌ی رسانه‌ای اصلا رضایت‌بخش نیست و به تغییر نیاز دارد.

طبق اعلامیه‌ی کمیته مصونیت خبرنگاران افغان، حکومت مسئولیت محافظت جان و مال و تأمین امنیت مردم را به‌دوش دارد و باید در راستای تأمین امنیت و مصونیت خبرنگاران به‌عنوان غیرنظامیان گام‌های عملی و موثر بردارد.

«نی» یا حمایت‌کننده‌ رسانه‌های آزاد افغانستان نیز از حکومت خواسته است تا راه‌کار پیش‌گیرانه‌ امنیتی را برای تأمین امنیت جانی خبرنگاران روی‌دست گیرد تا خبرنگاران در حملات مشکوک و هدفمندی که اخیرا افزایش یافته، آسیب‌پذیری کم‌تر داشته باشند.

این درحالی است که حوالی ساعت ۴ عصر روز سه‌شنبه( ۱۲، حوت) سه کارمند زن تلویزیون خصوصی انعکاس در مربوطات ناحیۀ اول شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار از سوی افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

واکنش‌ها به ترور سه کارمند رسانه‌ای زن در ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد