واکنش‌ها-به-حمله-بر-شفاخانه-سردار-داوود-خان

سازمان ملل متحد و شماری از سیاستمداران، حمله بر شفاخانه ۴۰۰ بستر سردار محمد داوود خان در کابل را محکوم کردند.

معاونیت سازمان ملل متحد در افغانستان«یوناما» ناوقت روز گذشته(سه‌شنبه، 11 عقرب) در توییتی گفته است که چنین حملات بر کارمندان صحی و افراد ملکی که در تلاش بدست آوردن خدمات صحی اند، نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی است.

سازمان صحی جهان (WHO) در افغانستان نیز با ابراز تسلیت به خانواده‌های قربانیان حمله دیروز بر شفاخانه ۴۰۰ بستر، در توییتی گفته که مراکز صحی و درمانی نباید هدف حملات قرار بگیرند.

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان نیز در توییتر خود، این رویداد را یک حمله غیرانسانی و ادامه توطئه برضد افغانستان، خوانده است.

داکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین حمله بر شفاخانه سردارد محمد داوود خان را محکوم کرده و گفته است که مردم افغانستان سالیان زیادی قربانی چنین حوادث بوده و بار درد و رنج بزرگی را به دوش کشیده اند.

او گفته است که اخلاق و روش اسلامی و انسانی ایجاب می‌کند تا شفاخانه‌ها موسسات خدماتی عامه و سایر اماکن عمومی باید از هرگونه حمله مصوون باشد.

در نتیجه دو انفجار و تیراندازی در شفاخانه نظامی سردار محمد داوود خان، دست کم ۲۰ تن کشته و شماری هم زخمی شدند اما؛ گفته می شود که تعداد کشته شدگان بیشتر از این باشد.

طالبان می گویند که در داخل شفاخانه به کسی آسیب نرسیده اما؛ در بیرون از شفاخانه سه زن، یک کودک و سه طالب کشته و چهار تن دیگر زخمی شده اند.

تاکنون هیچ گروه و یا فردی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

اما؛ رویترز گزارش داده است که در این حمله دست کم 15 تن کشته و 36 نفر دیگر زخمی شده اند.

واکنش‌ها به حمله بر شفاخانه سردار داوود خان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد