واکنش‌ها-در-پیوند-به-کشته-شدن-کودکان-دانش‌آموز-در-تخار

ریاست جمهوری، سفارت امریکا در کابل و دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان یا«یوناما» کشته شدن کودکان دانش آموز را در انفجار یک ماین در ولایت تخار نکوهش کردند.

به گزارش افغان نیوز: ریاست جمهوری ناوقت روز گذشته(شنبه، ۱۱ عقرب) با نشر بیانیه ای گفته است که رییس جمهورغنی انفجار ماین در ولسوالی درقد ولایت تخار را که بیشتر از کودکان دانش‌آموز قربانی گرفته، نکوهش کرده و این عمل را وحشیانه و غیر انسانی خوانده است.

در بیانیه‌ای ریاست جمهوری آمده است که هدف قراردادن دانش‌آموزان مکتب خلاف آموزه های دین اسلام و دستورات پیامبراست که طلب علم را بر مرد و زن مسلمان فرض دانسته است.

به نقل از بیانیه آقای غنی تاکید کرده است که طالبان با انجام چنین حملات وحشیانه نمی توانند عزم و اراده مردم به ویژه نسل آینده را به خاطر کسب دانش و ترقی کشور، تضعیف نمایند.

جان بس، سفیر امریکا در کابل نیز شب گذشته در توییتی نوشته است که چنین بی‌توجهی واضح به حیات مردم بی‌گناه را محکوم می‌کند. آقای بس در توییتی خود نگاشته است که این« طالبان هستند که در افغانستان صلح نمی‌خواهند».

از سوی هم دفتر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان در توییتی گفته است که در برخوردهای مسلحانه، رساندن تلفات به کودکان، تخطی جدی از حقوق بشری است.

این همه در حالی است که روز گذشته در ولسوالی درقد ولایت تخار، دست کم 9 دانش آموز یک مکتب در نتیجه‌ انفجار یک ماین کشته شدند.

واکنش‌ها در پیوند به کشته شدن کودکان دانش‌آموز در تخار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد