وزارت-داخله-افغانستان-تهدیدی-برای-کشورهای-بیرونی-نیست

مقام‌های وزارت امور داخله می‌گویند که گروه داعش در کشور حضور فزیکی ندارند و افغانستان هیچگاه تهدیدی برای کشورهای بیرونی نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله روز دوشنبه (۲۹ جوزا) در یک نشست خبری گفت که سفر سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله در ولایت‌های شمال، به هدف تقویت و تحکیم بیشتر میان اقوام و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

قانع افزود که سرپرست وزارت امور داخله در این سفر با علما، منتفذین، جوانان و اقشار مختلف ولایت‌های شمال به منظور تقویت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرده است. 

او بیان داشت که این سفر به دستور تصمیم رهبری امارت اسلامی بوده و برای حل مشکلات مردم، این تصمیم گرفته شده است. 

سخنگوی وزارت امور داخله در این نشست خبری از نبود حضور گروه داعش در کشور خبر داده و می‌گوید که نیروهای امنیتی امارت اسلامی با سرکوب این گروه داعش، لانه‌های گروه‌های ترورسیت در افغانستان نابود شده است. 

قانع تاکید کرد که امارت اسلامی در سراسر کشور حاکم بوده و هیچ گروه تروریستی در کشور وجود ندارد و خاک افغانستان هیچگاه تهدید برای کشور بیرونی نخواهد بود. 

اما؛ کارشناسان مسایل سیاسی می‌گویند که دید و بازدید‌های مسوولان یک حکومت زمانی تاثر بیشتر دارد که همه اقوام، خودشان را در حکومت داری و مشارکت سیاسی ببیند. 

ویس ناصری، کارشناس مسایل سیاسی در رابطه به سفر اخیر سرپرست وزارت امور داخله به ولایت‌های شمال کشور گفت که حکومت سرپرست باید در زمینه شنیدن شکایات مردم، جدی عمل نماید و زمینه آسایش را برای مردم فراهم نماید. 

مقام‌های وزارت امور داخله در این نشست خبری می‌گویند که سراج‌الدین حقانی در دیدار با مردم در مورد حقوق زنان صحبت کرده و گفته است که در سال‌های گذشته زنان از حقوق میراث محروم بوده و به صورت جبری به نکاح داده می‌شدند اما؛ با حاکمیت امارت اسلامی در کشور، زنان به حقوق شرعی شان رسیده است. 

آنان درگیری‌های اخیر مرزی میان مرزبانان افغانستان و ایران را سوءتفاهم یاد کرده و تاکید کرده‌اند که باید از طریق گفتگو و راه‌های دیپلماتیک میان امارت اسلامی و همسایه‌ها این مشکلات حل شود. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

وزارت داخله: افغانستان تهدیدی برای کشورهای بیرونی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد