وزارت-داخله-برای-زورمندان-سلاح-توزیع-می‌کند

اعضای شورای کاروان حق و جهادیان پیشین، وزارت امور داخله را به توزیع سلاح میان زورمندان متهم کرده و می‌گویند که باید حکومت سلاح‌های غیر قانونی را از نزد افراد زورمند جمع‌آوری نماید.

به گزارش افغان نیوز: فرمانده زرداد فریادی، رییس شورای کاروان حق و از فرماندهان پیشین حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار امروز( پنج شنبه، 20 سنبله) در نشست خبری گفت که وزرات امور داخله در صدور جواز اسلحه به شهروندان و افراد سرنشناس که نیاز به محافظ دارند، برخورد دوگانه دارد.

همچنان آقای فریادی از بی عدالتی‌ها در حکومت انتفاد کرده و افزود که نزدیک به دو دهه است که شماری از چهره‌های تکراری در حکومت حضور دارند و از یک جا به جای دیگر تغییر و تبدیل می‌شوند؛ اما حکومت به جوانان تحصیل کرده فرصت حضور و اشتراک در ساختارهای دولتی را نمی‌دهد.

رییش شورای کاروان حق از غضب زمین و علف چرهای کوچی‌ها در شمال کشور یاد کرده و تاکید کرد که حکومت باید برای کوچی‌ها در تمامی ولایت‌های کشور تذگره و علف چر توزیع نماید.

مولوی اول گل، عضور شورای کاروان حق نیز از بی‌عدالتی‌ها در ادارات دولتی انتقاد کرده و گفت که حکومت باید زمینه مشارکت سیاسی عادلانه را برای تمامی شهروندان کشور فرام نماید. او تاکید کرد که حکومت باید برای جوانان تحصیل کرده زمینه  کار در ساختارهای دولتی را فراهم نماید تا گراف بیکاری و فقر در کشور کاهش یابد.

حسن خان، احمدزی معاون شورای کاروان حق در این نشست گفت که تمامی اقوام ساکن در افغانستان حقوق مساوی دارند و« ما از حکومت به تناسب جمعیت قوم پشتون در شمال کشور حق می‌خواهیم و حکومت باید از کادرهای علمی این قوم در ادارات محلی ولایت‌های شمالی کشور استفاده نماید».

آقای احمدزی از سهمیه بندی و مشارکت سیاسی بر اساس قوم در ادارات دولتی انتقاد کرده و گفت که باید جای این سهمیه بندی‌ها را شاسیته سالاری و تخصص گرایی بگیرد. زیرا منازعات کنونی در کشور ریشه در بی‌عدالتی‌های اجتماعی دارد و حکومت باید برای رفع این بی عدالتی‌ها اقدام جدی نماید.

بااین‌همه، مسوولان محلی و نمایندگان مردم در کاپیسا از مسلح سازی مردم در ولسوالی نجراب این ولایت خبر داده و می‌گویند که از چند روز به این سو نزدیک به چهارصد تن از باشندگان این ولسوالی زیر نام نیروهای مردمی از سوی حکومت مسلح شده اند.

این درحالی است که روز سه شنبه( 17 سنبله) مجلس نمایندگان نیز در نخستین نشست عمومی خود پس از تعطیلات تابستانی حکومت را زیر نام برنامه «میثاق امنیتی» متهم به ملیشه سازی کرد.

وزارت داخله برای زورمندان سلاح توزیع می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد