وزارت-داخله-طالبان-در-حالت-تدافعی-قرار-دارند

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که تاکنون هیچ منبع معتبری خبر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را تایید نکرده و در صورت صحت آن، بازهم ما کدام نگرانی جدی در این مورد نداریم. زیرا طالبان از حالت تهاجمی به حالت تدافعی تغییر موضع داده اند.

به گزارش گزارش افغان نیوز: نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله امروز سه‌شنبه (۴، جدی) طی یک نشست خبری در کابل گفت که گروه تروریستی طالب از حالت تهاجمی به حالت تدافعی تغییر موضع داده است.

وی علاوه کرد که طی سه ماه گذشته، بیشتر از ۲۰۰۰ طالب مسلح کشته شدند که در میان آنان سه والی نام‌نهاد و بیش از ۲۰ فرمانده قطعه سرخ این گروه شامل‌اند.

آقای دانش تصریح کرد که در این مدت حدود ۵۰۰ تن از نیروهای طالب در سراسر کشور شناسایی و بازداشت شده‌اند.

سخنگوی وزارت امور داخله خاطرنشان ساخت که نیروهای امنیتی به هدف از بین بردن منابع مالی طالبان، تاکنون دها تن مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

وی افزود که نیروهای پولیس ملی در سه ماه گذشته از وقوع ده‌ها حمله انتحاری و انفجاری در سراسر کشور جلوگیری کرده‌اند.

آقای دانش در مورد حمله مسلحانه دیروز کابل نیز گفت که مهاجمان با منفجر کردن دو موتر بمب‌گذاری شده در مقابل دروازه وزارت فواید عامه و ریاست حمایت از ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت، خودشان را به داخل ساختمان‌های دولتی رساندند.

به گفته وی؛ ۲ مهاجم مسلح در ساختمان ریاست حمایت از ورثه شهدا و افراد دارای معلولیت می‌شود یک تن دیگر نیز در ساختمان مجاور آن داخل می‌گردد.

سخنگوی وزارت داخله تاکید کرد که تاریکی هوا و موجودیت غیر نظامیان در داخل ساختمان‌ها، روند پاک‌سازی ساحه از موجودیت عناصر تروریستی را پیچیده و با کندی مواجه ساخته بود.

به گفته او ۳۵۷ نفری که در این دو ساختمان گیر مانده بودند، از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

وی بیان داشت که هنوز فرد یا گروه مشخصی مسئولیت این جنایت ضد بشری را به عهده نگرفته است؛ اما تحقیقات ما در این زمینه به شدت ادامه دارد و نتایج آن را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.

از سوی هم وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه نیز گعت که در نتجیه حمله مسلحانه شام دیروز کابل ۴۰ کشته و ۲۷ زخمی به‌جا گذاشته است.

آقای مجروح بیان داشت که در میان کشته شده‌ها ۱۱ زن و در میان زخمی‌ها ۷ زن و ۲ دو کودک شامل‌اند.

این درحالی است که حوالی ساعت ۳:۱۵ دقیقه بعد از ظهر دیروز، مهاجمان مسلح با منفجر کردن دو موتر بمب‌گذاری شده در مقابل دروازه ورودی وزارت فواید عامه و ریاست حمایت از ورثه شهداء و افراد دارای معلولیت، وارد این ساختمان‌ها شدند و پس از ۷ ساعت گروگان‌گیری از پا درآمدند. در نتیجه این رویدار بیش از 43 تن که اکثر شان افراد ملکی بودند، جان باختند.

وزارت داخله: طالبان در حالت تدافعی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد