وزارت-داخله-طالبان-در-سه-هفته-آینده-نابود-می‌شوند

همزمان با تشدید سقوط شماری از ولسوالی‌ها، سرپرست وزارت امور داخله کشور می‌گوید که جنگجویان گروه طالبان در مدت سه هفته‌ آینده، ذلیل، ضعیف و نابود می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالستار میرزکوال، سرپرست وزارت داخله می‌گوید که طالبان قابلیت محاربوی و قوت جنگی شان را در مقابل نیروهای امنیتی کشور از دست داده و جنگجویان شان مصروف جمع‌ آوری غنیمت اند.

آقای میرزکوال خطاب به نیروهای امنیتی گفته است که از سقوط چند ولسوالی به‌ دست طالبان مأیوس نشوند، زیرا این گروه هم اکنون کاملا جنگ را باخته است.

وی همچنین طالبان را «خوارج» خوانده و گفته است که دولت دیگر اجازه‌ی شمولیت آنان را در نظام نمی‌دهد و همچنین با این گروه برای تأمین صلح، مذاکره‌ هم نمی‌کند.

سرپرست وزارت داخله می‌گوید که این گروه اراده‌ برای آبادی افغانستان ندارد و در هر جایی که ولسوالی‌ها را سقوط می‌دهد، تأسیسات و تجهیزات آن را تخریب و چپاول می‌کند.

او افزوده است که طالبان تمامی مهمات و تجهیزاتی را که از ولایت‌های جنوبی جنوب‌ شرقی و غربی کشور بهدست آورده‌اند، به پاکستان منتقل کرده‌اند.

این درحالی است که روز گذشته، وزیر دفاع امریکا در ديدار با هیأت افغانستان اطمینان داد که ما به حمایت از نیروهای امینتی افغان متعهد هستیم و برای تأمین ثبات و امنیت در کنار مردم افغانستان قرارداریم.

در همین حال، جو بایدن، رییس جمهور امریکا در دیدار با محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی کشور ضمن تاکید بر اتحاد میان رهبران، گفت که افغان‌ها خود باید در مورد آیندهٔ شان تصمیم بگیرند.

وزارت داخله: طالبان در سه هفته آینده نابود می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد