وزارت-دفاع--طالب-مسلح-در-هفت-ولایت-کشور-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه عملیات تصفیوی خاص مشترک و با پشتیبانی نیروهای هوایی در ولایت‌های هلمند، ارزگان، زابل، جوزجان، بلخ، کندز و غزنی ۳۳ طالب مسلح کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه(5، دلو) منتشر شده، آمده است که نیروهای قهرمان ملی دفاعی کشور شب گذشته در پاسخ به انداخت طالبان در بخش های مرکزی ولایت غزنی انداخت متقابل انجام دادند که در نتیجه آن، ۷ تن تروریست طالب کشته شده و ۲ تن دیگر آنان زخمی شدند.

اعلامیه افزوده است که درنتیجه عملیات تصفیوی نیروهای کوماندو کشور در مرکز ولایت کندز، ۳ تن تروریست طالب کشته و ۲ دیگر آن زخمی شدند. همچنان درنتیجه عملیات تصفیوی کوماندوهای کشور با حمایه نیرو هوایی در ولسوالی «نادعلی» ولایت هلمند، ۳ تن تروریست طالب کشته و ۵ تن دیگر آنان زخمی شدند. در همین حال، در نتیجه عملیات تصفیوی خاص مشترک و با پشتیبانی نیروهای هوایی در روستای«آبشار» در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، ۶ تن تروریست طالب کشته شده و ۳ طالب دیگر دستگیر شداند.

وزارت دفاع گفته است که یک ضربه هوایی نیروهای هوایی کشور در منطقه «ترکی امام صاحب» ولسوالی چمتال ولایت بلخ به کشته شدن ۴ طالب تروریست و زخمی شدن ۳ طالب دیگر انجامید. هم چنان در نتیجه این ضربه هوایی، مقدار سلاح و مهمات و ۱ عراده موتر سایکل از بین برده شده است.

در اعلامیه آمده است که نیروهای دفاعی کشور در پاسخ به انداخت طالبان در ولسوالی «منگجیک» در ولایت جوزجان، انداخت متقابل کردند که در نتیجه آن ۴ تن تروریست طالب کشته و ۳ طالب دیگر زخمی شدند. همچنان، در نتیجه ضربه هوایی نیروهای هوایی در ولسوالی«چنارتو» در ولایت ارزگان ۵ تروریست طالب کشته و ۲ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

وزارت دفاع تصریح نموده است که ۲ طالب هراس افگن در روستای «بومی» در مرکز ولایت ارزگان در نتیجه انفجار ماین جاسازی شده خودشان کشته شدند. همچنان، نیروهای ملی دفاعی کشور در پاسخ به انداخت طالبان در ولسوالی«ارغنداب» در ولایت زابل انداخت متقابل کردند که در نتیجه آن، ۲ تن طالب تروریست کشته شدند و نیز ۱ موضع طالبان از سوی قهرمانان اردوی ملی از بین برده شده است.

وزارت دفاع: 33 طالب مسلح در هفت ولایت کشور کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد