وزارت-دفاع-مولوی-مهدی-را-کشتیم

وزارت دفاع حکومت سرپرست اعلام کرده که مولوی مهدی، فرمانده سابق هزاره‌تبار امارت اسلامی توسط نیروهای سرحدی در نقاط مرزی ایران و افغانستان کشته شده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (چهارشنبه، ۲۶ اسد) در رشته توییتی گفته‌است:« ‌مولوی مهدی، سرکرده بغاوت‌گران برای ولسوالی بلخاب سرپل کشته شد».

وزارت دفاع نوشته‌است:« نیروهای سرحدی امارت اسلامی، مهدی‌نام، سرکرده بغاوت‌گران برای ولسوالی بلخاب ولایت سرپل را در نقاط مرزی ولایت هرات و ایران، در حالی که می‌خواست به طرف ایران فرار کند، کشتند».

این وزارت گفته که مولوی مهدی پس از جنگ علیه امارت اسلامی در ولسوالی بخاب ولایت سرپل با شماری از همراهانش به کوه‌ها متواری شده‌بود.

این وزارت گفته که در روزهای گذشته، مولوی مهدی که قصد «فرار به ایران» را داشته است، از سوی نیروهای کشفی و استخباراتی شناسایی و سپس کشته شده است.

نزدیکان مولوی مهدی هنوز در این زمینه چیزی نگفته‌اند.

نزدیک به دوماه پیش، حکومت سرپرست پس از اعتراض مولوی مهدی، فرمانده سابق هزاره‌تبار و عقب‌کشیدن او از فعالیت در تشکیلات حکومت امارت اسلامی به بلخاب لشکر کشیدند.

طبق گزارش‌ها، امارت اسلامی در حمله به این ولسوالی دست به کشتار غیرنظامیان زده و بازار ولسوالی را به آتش کشیده و از مساجد و خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده کردند.

بر اساس گزارش دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در افغانستان (اوچا)، بیش از ۲۷ هزار نفر در نتیجه جنگ بلخاب از منازل اصلی شان آواره شده‌اند.

این آوارگان بیشتر به کوه‌ها و شماری هم به ولسوالی‌های هم‌جوار و شماری هم به ولایت بامیان پناه برده بودند.

مقام‌های محلی بامیان، حضور آوارگان بلخابی در این ولایت را رد کرده و مانع توزیع کمک به این آوارگان شده بودند.

آنان تلاش کردند مانع کمک‌رسانی به آوارگان بلخاب شوند، اما نهادهای کمک رسان بین‌المللی اعلام کردند که در حال کمک‌رسانی به این آوارگان هستند.

وزارت دفاع: مولوی مهدی را کشتیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد