وقوع-انفجار-مرگ‌بار-در-ولایت-ننگرهار

مقام‌های امنیتی می‌گویند که در نتیجه انفجار یک موتر بمب‌گذاری شده در ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار، بیش از ۵۰ تن کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عطاالله خوگیانی، سخن‌گوی والی ننگرهار امروز شنبه(12، میزان) به رسانه ها گفته است که این انفجار ناشی از یک عراده موتر بمب‌گذاری شده بوده که در نتیجه آن تا کنون ۱۵ نفر به‌شمول ۱۳ غیرنظامی کشته و ۳۸ غیرنظامی دیگر به‌شمول کودکان زخمی شده‌اند.

آقای خوگیانی در عین حال گفته است که پس از انفجار موتربمب، چند مهاجم دیگر که قصد وارد شدن به ساختمان ولسوالی را داشتند، از سوی نیروهای امنیتی کشته شده‌اند. او در مورد تعداد دقیق مهاجمان جزئیات نداده است.

در همین حال، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله گفته است که انفجار در نزدیکی یک مسجد و هنگام ادای نماز ظهر صورت گرفته است که در نتیجه‌ی آسیب جدی به مسجد وارد شده است.

هرچند فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته اما سخنگوی وزارت داخله می‌گوید که با توجه به روی‌کرد این رویداد، طالبان مسئول این جنایت بزرگ علیه مردم افغانستان است.

او تأکید کرده است که طالبان در گذشته نیز چنین روی‌کردی را در برابر مردم داشته و بارها بر شفاخانه‌ها، مراسم‌های مردمی، مکان‌های مقدس دست به حملات تروریستی زده‌اند.

سخن‌گوی وزارت داخله همچنان می‌گوید که یک بخشی از حملات طالبان در هفته‌ها و روزهای گذشته با استفاده از ماین‌ها و مواد انفجاری جاسازی شده بوده است.

این درحالی است که ولایت ننگرهار در شرق کشور یکی از ولایات ناامن به حساب می‌آید. جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارند.

وقوع انفجار مرگ‌بار در ولایت ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد