وقوع-انفجار-مرگ‌بار-در-ولایت‌های-غزنی،-کابل-و-قندهار

مقام‌های امنیتی کشور اعلام نموده اند که در نتیجه‌ی انفجار ماین‌های جاسازی‌شده در ولایت‌های غزنی، کابل و قندهار ۵ غیر نظامی به شمول دو کودک کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌ی دفتر مطبوعاتی والی غزنی آمده است که این رویداد ناوقت روز گذشته (جمعه، ۲۶ ثور) در روستای «سرفراز حاجی خیل» ولسوالی آب‌بند رخ داده است.

براساس اعلامیه، انفجار هنگامی رخ داده است که کودکان یک حلقه ماین را پیدا کرده و با آن بازی می‌کردند. ماین هنگام بازی کودکان منفجر شده و جان دو کودک را گرفته است. کودکان کشته‌شده بین هشت تا ده سال سن داشته‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که یک کودک دیگر که شدیدا زخمی شده بود، برای درمان به شفاخانه مرکز شهر غزنی منتقل شده است.

در همین حال، مسئولان امنیتی ولایت قندهار نیز تأیید می‌کنند که در نتیجه‌ی یک انفجار در شهر قندهار سه غیرنظامی کشته و پنج غیرنظامی دیگر به‌شمول یک کودک دختر زخمی شده‌اند.

معاون سخن‌گوی فرماندهی پولیس قندهار گفته است که این رویداد ناشی از انفجار ماین جاسازی‌شده بر یک عراده موتر غیرنظامیان بوده است.

همچنان، فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل نیز گفته است که حوالی ساعت ۵:۴۵ دقیقه صبح امروز(شنبه، ۲۷ثور) دو حلقه ماین کنار جاده‌ ای در جاده تایمنی در مربوطات حوزه چهارم این شهر منفجر شده است.

به گفته او، در نتیجه این انفجارها، یک غیرنظامی مجروح گردیده که توسط پولیس به شفاخانه منتقل شده است.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی در گفتگو با رهبری وزارت دفاع ملی و قول اردوهای کشور، تاکید کرده که به افزایش خشونت و حملات از سوی طالبان و سایر گروه های تروریستی باید پاسخ داده شود.

وقوع انفجار مرگ‌بار در ولایت‌های غزنی، کابل و قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد