ولایت-فراه-در-آستانه-سقوط

مقام های محلی: طالبان به گونه‌ی گروهی به ریاست امنیت ملی در ناحیه‌ی اول شهر فراه حمله‌ کرده‌اند و درگیری میان این گروه و نیروهای امنیتی ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: ناصر مهری٬ سخنگوی والی فراه گفت: این در گیری ناوقت شب گذشته (۲۴ثور)آغاز و تا اکنون ادامه دارد. وی همچنان افزود، طالبان در حال پیشروی هستند و به یک کیلومتری شهر فراه  و مرکز این ولایت رسیده اند.

 یکی از مسوولان محلی که نخواست نامش گرفته شود، گفت: طالبان داخل خانه های مردم جابجا شده و جنگ سخت خانه به خانه میان نیروهای امنیتی و طالبان ادامه دارد.

به گفته وی، ساختمان امنیت ملی از چهار جهت تحت محاصره قرار دارد و نیروهای امنیتی در یک کیلومتری ساختمان ولایت، سنگر گرفته اند.

این درحالی است که جمیله امینی، عضوی شورای ولایتی فراه به افغان نیوز گفت : در حال حاضر جنگ شدید میان طالبان و نیروهای ارتش ملی ادامه دارد، اما حمله به ریاست امنیت ملی شایعه بوده و مرکز ولایت به دست نیروهای امنیتی می باشد.

از سوی هم، سخنگوی گروه طالبان در توییتر خود نوشته که عملیات از ساحات مختلف آغاز شده؛ پوسته‌های کمربند شهر، ریاست امنیت ملی، حوزه سه و ساحات دیگر به دست طالبان افتاده است. وی مدعی شده که در این درگیری تلفاتی به نیروهای امنیتی وارد شده است.

شماری از نمایندگان مجلس نیز از وضعیت بد امنیتی ولایت فراه خبر داده و می افزایند که در حال حاضر ولایت فراه در آستانه سقوط  توسط مخالفان مسلح می باشد.

نعمت الله غفاری نماینده مردم در مجلس سنا گفت: رهبران حکومت وحدت ملی باید اعتراف نمایند  که هم در سیاست داخلی و خارجی شان ناکام بوده و بحران های کنونی را مدیریت نمیتوانند.

ولایت فراه در آستانه سقوط

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد