ولسوالی-تاله-و-برفک-بغلان-از-وجود-طالبان-پاک-سازی-شد

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین اظهار داشته است که ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان در نتیجۀ علمیات‌های تصفیوی البرز ۱۵ از وجود هراس‌افگنان طالب با تلفات سنگین بر آنان پاک ‌سازی شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: نصرت الله جمشیدی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ می‌گوید که ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان در نتیجۀ علمیات‌های تصفیوی البرز ۱۵ از وجود هراس‌افگنان طالب با تلفات سنگین بر آنان پاک ‌سازی شده‌است.

آقای جمشیدی می‌گوید که عملیات‌های پاک‌سازی ولسوالی تاله وبرفک بغلان به رهبری فرمان‌ده لوای دوم پیاده قول اردوی ۲۰۹ شاهین، شش روز پیش آغاز شده بود.

این مسؤول امنیتی می‌گوید که در نتیجه عملیات‌های پاک‌سازی، ۱۵ تن اعضای طالبان کشته و دست‌کم ۷ نفر دیگر شان زخمی شده‌اند.

قول اردو ۲۰۹ شاهین از تلفات نیروهای دولتی در جریان این عملیات‌ها چیزی نگفته‌؛ اما اظهار کرده که گفت‌وگوها برای ایجاد پاس‌گاه‌های امنیتی در ولسوالی تاله و برفک با بزرگان اقوام جریان دارند.

ولسوالی تاله و برفک از جمله ولسولی‌های بزرگ و کلیدی ولایت بغلان است که با ولایت‌های بامیان و پروان هم سرحد بوده و در صورت وجود ناامنی در این منطقه، دو ولایت دیگر نیز از آن متضرر خواهند شد.

ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان درحالی از وجود هراس‌افگنان طالب پاک‌سازی می‌شود که این گروه قصد داشته‌اند تا راه‌اندازی عملیات‌های گوناگون اوضاع امنیتی این منطقه را مختل کرده و مانع ساخت پروژه سرک دوشی- بامیان گردد.

بودجۀ ساخت سرک دوشی- بامیان به تازه‌گی از سوی رییس جمهور از طریق کمیسیون تدارکات ملی منظور شد و قرارست به زودی کار آن در مراسمی با حضور مقام‌های دولتی، افتتاح گردد.

ولسوالی تاله و برفک بغلان از وجود طالبان پاک سازی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد