ولسوالی-تاله-و-برفک-تحت-تصرف-طالبان-قرار-دارد

فعالان مدنی ولایت بغلان می‌گویند: تصرف ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان از سوی طالبان، یک تهدید جدی برای ناامنی ولایت‌های سمنگان، بامیان و پروان می باشد که حکومت باید هرچه زودتر برای بازپس گیری اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از فعالان مدنی ولایت بغلان، روز (پنج شنبه 27 ثور) طی یک برنامه خبری در کابل گفتند: ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان از جایگاه مهم برخوردار است که در این اواخیر چندین بار تحت تصرف گروه طالبان درآمده است.

این فعالان مدنی تاکید دارند: از 12 روز به این طرف ولسوالی تاله و برفک تحت تصرف گروه طالبان قرار دارد که اگر برای بازپس گیری این ولسوالی اقدام صورت نگیرد، ولایت‌های همجوار بغلان نیز زیر تهدید قرار میگرند.

آنان بیان داشتند: در درگیری اخیر بین گروه طالبان و نیروهای امنیتی ده‌ها سرباز کشته و زخمی شدند و در این میان 20 فرد ملکی نیز به قتل رسیدند.

عبدالصمد حامد پویا، فعال مدنی ولایت بغلان در این برنامه گفت: جنگ و ناامنی در دو هفته اخیر در ولسوالی تاله و برفک، سبب شده که صدها خانواده از این ولسوالی بیجا و در ولایت‌های کابل و بامیان مهاجر شوند.

آقای پویا افزود: نیروهای امنیتی کافی از ولایت بامیان و پلخمری در ولایت بغلان مستقر شده اند اما هیچ گونه عملیات برای بازپس گیری این ولسوالی اقدام نکرده اند.

این فعالان مدنی از حکومت می‌خواهند که به خانواده‌های بیجا شده که شرایط مناسب ندارند، رسیدگی کند.

محمد اگل مجاهد آگاه سیاسی گفت: ولسوالی‌ تاله و برفک ولایت بغلان از جایگاه خاص برخوردار است که اگر برای بازپس گیری این ولسوالی اقدام صورت نگیرد، ولایت‌های همجوار مانند سمنگان، بامیان و پلخمری نیز زیر تهدید قرار می‌گرند.

مجاهد گفت: 43 درصد خاک افغانستان در تصرف گروه طالبان قرار دارد و هدف تشدید جنگ در این اواخیر نشان دادن قدرت این گروه به جامعه جهانی و حکومت است.

از سوی هم، وزارت دفاع ملی اعلام کرده که امروز پنج شنبه 27 ثور نیروهای ویژه امنیتی برای باز پس گیری ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان اقدام کرده اند.

ولسوالی تاله و برفک تحت تصرف طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد