ولسوالی-کوهستانات،-پایگاه-داعش-در-ولایت-سرپل

گروه داعش ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل را به یک مرکز نظامی و آموزشی تبدیل کرده و از این منطقه برای سربازگیری و سازماندهی حملات تروریستی استفاده میکنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: ملکه علیزاده عضو شورای ولایتی سرپل امروز چهارشنبه (۲ جوزا)  به افغان نیوز گفت بیش از 250 عضو داعش در ولسوالی کوهستانات حضور دارند؛ اما وجود داعشیان خارجی در این ولسوالی را در حال حاضر رد کرده می افزاید که در سال های گذشته در میان این گروه اتباع خارجی حضور داشتند.

خانم علیزاده تصریح می کند علاوه بر حضور داعش سایر مخالفان مسلح از جمله طالبان نیز در این ولایت فعالیت های گسترده ای دارند.

این عضور شورای ولایتی سرپل همچنان تاکید کرد که حدود ۶۰ درصد خاک این ولایت تحت کنترل مخالفان مسلح می باشد که مناطق زیادی را در ولایت سرپل ناامن ساخته است.

وی در عین حال اظهار داشت که دو گروه مخالف مسلح با اهداف مشترک تروریستی و ناامنی افغانستان اما بدون هماهنگی در این ولایت فعالیت می کنند.

او یاد آور شد که مخالفان مسلح دولت همواره تلاش کرده اند که کنترل کامل این ولایت را داشته باشند و فعالیت این گروه ها مردم را بیشتر از پیش نگران ساخته است.

این عضو شورای ولایتی  می افزاید که ولسوالی های سنچارک و صیاد نیز خالی از حضور داعش نبوده و همیشه برای ناامن سازی این ولایت دست به اقدامات گسترده و نگران کننده مردمی می زنند.

ملکه علیزده اضافه کرد که تنها مرکز ولسوالی کوهستانات به دست دولت است اما راه های مواصلاتی به این ولسوالی به دست گروه داعش است و مردم نمی توانند به آسانی عبور و مرور نمایند.

وی یکی از مهم ترین عامل عدم پیروزی نیروهای امنیتی را در این ولایت نداشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته در برابر مخالفان دانست و تایید کرد که مخالفان در این مناطق با سلاح های پیشرفته شب بین و دوربین دار و لیزر مجهر اند.

خانم علیزاده بیان داشت که در جریان هفته آینده امکان حملات گروه های تروریستی در برخی مناطق این ولایت وجود دارد.

خواستیم در این زمینه دیدگاه مقامات محلی را داشته باشیم اما با تماس های مکرر حاضر به پاسخگویی نشدند.

ولسوالی کوهستانات، پایگاه داعش در ولایت سرپل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد