پاسگاه‌های-غیر-ضروری-از-بزرگ-راه-هرات-–-کابل-برچیده-می‌شود

معین ارشد امنیتی وزارت داخله در دیدار با رانندگان و شرکت‌های ترانسپورتی که چندی پیش دست به اعتصاب کاری زده بودند، گفت که پاسگاه‌های غیر ضروری از بزرگ راه هرات – کابل برداشته می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: از دو هفته بدین سو رانندگان و موتر داران شرکت‌های ترانسپورتی به دلیل نا امنی و افزایش اخاذی و ایجاد گمرک‌های خودسر در مسیر بزرگ‌راه هرات – کابل دست به اعتصاب کاری زده و موترهای‌شان را نزدیک دروازه ورودی «میرداوود» متوقف کردند.

در پی توقف و اعتصاب شرکت‌های ترانسپورتی خوشحال سعادت، معین ارشد امنیتی وزارت داخله در سفر به ولایت هرات با رانندگان و موتر داران دیدار کرده و گفته است که پاسگاه‌های غیر ضروری از مسیر هرات – کابل برچیده خواهد شد.

آقای سعادت با بیان اینکه مشکل بزرگ‌راه هرات – کابل را شخصا بررسی می‌کند، گفته است: «از میرداوود تا ارغندی تمام پاسگاه‌های امنیتی را شخصاً بررسی می‌کنم و پاسگاه‌های غیرضروری بایدجمع‌آوری شو».

معین ارشد امنیتی وزارت داخله هم‌چنان از آغاز بررسی در مورد کمیسار اسلام‌قلعه هرات نیز خبر داده و گفته است که کمیسار هرات باید وظایف‌اش بررسی و درصورت نیاز از کار برکنار شود.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات در حضور آقای سعادت از مقام‌‌های امنیتی خواسته است که در کنار رسید‌گی به مشکل اخاذی‌ها، گمرکات خودسر نیز باید در مسیر هرات – کابل برچیده شود.

موترداران و رانند‌گان در دیدار با معین ارشد امنیتی وزارت داخله از حکومت خواستار رسید‌گی و اقدام  جدی در مورد اخاذی‌ها در مسیر کابل – هرات شده اند.

حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات گفته است که اعتصاب کاری رانندگان زیان بزرگ مالی به کارخانه‌داران و بازرگانان وارد کرده است و« دست‌های سیاسی در ایجاد مشکل مسیر هرات – کابل نقش دارند و هد آنان رکود اقتصادی هرات است».

پاسگاه‌های غیر ضروری از بزرگ راه هرات – کابل برچیده می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد