پاکسازی-ولسوالی-خوگیانی-ننگرهار-از-وجود-داعش

پس از انتقاد داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور از وضعیت بد امنیتی در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار، وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که عملیات‌های نیروهای دولتی جهت پاک‌سازی این از وجود داعش آغاز شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی می‌گوید که عملیات‌های نیروهای دولتی افغان ناوقت شنبه شب به هدف سرکوب داعشیان آغاز شده‌است.

سخن‌گوی وزارت دفاع تایید می‌کند که نتیجۀ عملیات‌ها، تلفات سنگین بر داعشیان وارد شده، اما از ارایه آمار دقیق آن خود داری می‌نماید.

آقای وزیری این را نیز می‌گوید که در جریان عملیات‌های نیروهای دولتی، شماری از مناطق که زیر کنترول گروه داعش بوده‌اند، نیز آزاد شده‌اند.

در عین منابع در مورد تلفات داعش در نتیجۀ عملیات‌های نیروهای در ولسوالی خوگیانی می‌گویند که تا هنوز ۱۳ تن از اعضای گروه داعش کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی‌ست که رییس اجراییه کشور صبح ام‌روز در نشست شورای وزیران وضعیت بد امنیتی در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار به شدت انتقاد کرد.

رییس اجراییه گفت که شماری زیاد از باشنده‌گان ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در حال حاضر به دلیل ترس از گروه‌های هراس‌افگن به شمول داعش خانه‌های شان را ترک کرده و در وضعیت بد آنان به سر می‌برند.

آقای عبدالله به وزارت‌های دفاع و امور داخله کشور دستور داد تا اقدام‌های جدی روی دست گیرند و به شورای امنیت گزارش شان را اریه نمایند.

ولسوالی‌های خوگیانی و اچین از جمله‌های ولسوالی ولایت ننگرهار اندکه در آن گروه داعش به شکل گسترده حضور دارند و دست فعالیت‌های هراس‌افگنی می‌زنند.

گفتنی‌ست که در اثر درگیری گروه داعش با طالبان و هراز‌گاهی با نیروهای امنیتی در یک ماه پسین ده‌ها هزار باشندۀ ولسوالی‌های خوگیانی  بیجا شده‌اند که آنان به مرکز این ولایت آمده‌اند.

پاکسازی ولسوالی خوگیانی ننگرهار از وجود داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد