پاکسازی-کامل-ولایت-جوزجان-از-وجود-داعش

مقامات محلی ولایت جوزجان با ابراز خرسندی می گویند که از چندی به این سو افراد وابسته به گروه داعش در این ولایت دیده نمی شوند و مردم در امنیت کامل زندگی می کنند.

به گزارش افغان نیوز: نبیه مصطفی زاده عضو شورای ولایتی جوزجان، روز دوشنبه(5، سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ مقاومت های مردم برای حمایت و فراهم سازی مذاکره صلح با مخالفان و نیز برگشت جنرال دوستم به کشور سبب شده گروه داعش در برابر نیروهای امنیتی با شکست مواجه شوند و از ساحه فرار کنند.

بانو مصطفی زاده تصریح می کند که فعلا افراد وابسته به گروه داعش در ولایت جوزجان وجود ندارند اما طالبان در ولسوالی های درزاب، آقچه و شماری از مناطق به ندرت دیده می شوند و خطر جدی در پی ندارد.

این عضو شورای ولایتی می افزاید؛ هنوز هم مردم ولایت جوزجان از عملکرد دوگانه و تبعیض آمیز حکومت رنج می بردند، زیرا نیروهای امنیتی این ولایت نسبت به سایر ولایات از امتیازات، امکانات و تجهیزات اندکی برخوردار اند.

در همین حال محمد رضا غفوری، سخنگوی ولایت جوزجان نیز تایید می کند که حضور گروه داعش نسبت به ماه های گذشته کم رنگ شده است.

وی برگشت بیجا شدگان این ولایت را بعنوان یکی از نشانه های امنیت و آرامش عنوان کرده گفت: در جریان ماه های اخیر حدود۱۰ هزار خانواده به سایر ولایات پناهنده شده بودند که اکنون دوباره به خانه های شان برگذشته اند.

آقای غفوری وضعیت امنیتی ولایت  جوزجان را خوب ارزیابی کرد و افزود که مردم در هماهنگی و همکاری با نیروهای امنیتی، برای تحقق صلح تلاش می کنند.

درهمین حال، شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور در فسبوک خود نوشته که «كشته شدن ابوسعيد اوروكزي، امير داعش در ولايت ننگرهار نشانگر قاطعيت حكومت در مبارزه با تروريزم است.

این درحالی است که افراد وابسته به گروه داعش در  ولایت جوزجان به صورت گسترده حضور داشتند و هرازگاهی دست به حملات تهاجمی بر پوسته ها و نهادی امنیتی می زدند.

پاکسازی کامل ولایت جوزجان از وجود داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد