پاکستان-اسناد-ارایه-شده-از-سوی-افغانستان-را-بررسی-نماید

جنرال قدم شاه (شهیم) رئیس ستاد ارتش کشور می‌گوید؛ دولت پاکستان باید اسناد ارائه شده از سوی حکومت افغانستان به این کشور را به شکل جدی بررسی کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جنرال قدم شاه (شهیم) رئیس ستاد ارتش امروز (شنبه 30 دلو) در یک برنامه خبری در کابل گفت؛ پاکستان باید در مورد اسناد که در مورد حملات تروریستی افغانستان به اسلام آباد ارایه کرده است اقدام جدی نماید.

رییس ستاد ارتش در رابطه به حمله انتحاری روز گذشته در ایالت سند پاکستان گفت؛ مقامات اسلام آباد یک فهرست 76 نفری گروه های تروریستی مربوط به حزب جمعیت الحرار را به حکومت افغانستان تحویل کرده و ادعا کرده است که این افراد در خاک افغانستان بوده و در پاکستان دست به شورش میزنند.

دولت پاکستان بعد از حمله روز گذشته در ایالت سند، مرز تورخم میان افغانستان و پاکستان را مسدود ساخت و ولایات شرقی کشور را مورد حملات موشکی قرار داده است اما دولت افغانستان این اتهامات مقامات پاکستان را رد کرده و می‌گوید که افغانستان به هیچ گروهی اجازه نمیدهد که از خاک این کشور علیه کشورهای همسایه استفاده کند.

شهیم گفت؛ افغانستان حامی تروریزم نیست و فهرست 76 نفری که پاکستان به حکومت افغانستان ارایه کرده است استقبال میکند اما پاکستان در گذشته و در حال حاضر به اسناد و مدارک که افغانستان ارایه کرده تا کنون هیچگونه اقدامی نکرده است.

رئیس ستاد ارتش از مقامات اسلام آباد خواست که به اسناد و شواهد ارایه شده افغانستان توجه کرده و اقدام جدی نماید.

آقای شهیم همچنین در مورد بسته شدن مرز تورخم از سوی پاکستان گفت که بستن مرزها خلاف ارزش های همسایه داری و دیپلماتیک است.

آقای شهیم در بخش دیگر از سخنانش افزود که نظامیان پاکستان از یک هفته به این سو بخش های از ولایات شرقی را مورد حملات موشکی قرار داده است.

او دراین زمینه گفت:" پاکستانی ها با بی شرمی تمام از یک هفته بدینسو بخش های شرقی کشور را مورد ضربات توپچی قرارداده اند، اما حکومت از طریق مراجع دیپلماتیک این قضیه را پی گیری میکند ولی اگر این روند نتیجه نداد ، آماده هرگونه پاسخ دهی به این اعمال نظامیان پاکستان هستیم".

وزارت دفاع در حالی اظهارات پاکستان را رد میکند که رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان گفته است که وقوع این گونه حملات در پاکستان، عمل‌کرد تاکتیکی توسط خود حکومت پاکستان است.

وی گفته است که پاکستان می‌خواهد به رهبری جدید حکومت امریکا وانمود کند که آن کشور قربانی تروریزم است.

پاکستان اسناد ارایه شده از سوی افغانستان را بررسی نماید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد