پاکستان-۶۰۰-جنگجوی-تازه-نفس-به-کمک-طالبان-فرستاد

رییس پیشین امنیت ملی کشور می‌گوید که ۶۰۰ جنگجوي گروه افراطی مذهبی سنی جیش العدل به منظور همکاری با طالبان از سوی پاکستان به ولایت‌های نیمروز ، هرات و فراه اعزام شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که «بر اساس منابع معتبر، با وجود اختلاف نظر بین گروه افراطی مذهبی سنی جیش العدل که (علیه ایران می‌جنگند) و طالبان افغان؛ ISI پاکستان حدود 600 جنگجوي جیش العدل را از دالبندین، نوشکی ماشكيل و پنجگور بلوچستان، به ولايت‌های نیمروز ، هرات و فراه افغانستان با تجهیزات نظامی، به منظور کمک به طالبان افغان فرستاده اند.»

این درحالی است که دو روز قبل، نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل متحد ضمن رد ادعای مبنی بر پناه‌گاه تروریستان در کشورش، تصریح کرد که داعش و طالب از نظر ایدئولوژیک در تضاد هستند و می‌جنگند.

از سوی هم، جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، دستور داده است تا مواضع طالبان در افغانستان، با بمب‌افکن‌های (B-52) هدف قرار بگیرد.

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که در نتیجه بمبارد  هواپیماهای غول‌‌پیکر B-52 امریکایی در شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان، بیش از ۲۰۰ طالب کشته‌ شده‌اند.

پاکستان ۶۰۰ جنگجوی تازه نفس به کمک طالبان فرستاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد