پایان-رزمایش-پیمان-امنیت-جمعی-در-مرز-تاجیکستان-با-افغانستان

رزمایش سازمان پیمان امنیت جمعی(CSTO) به رهبری روسیه، در مرز تاجیکستان با افغانستان که به هدف آمادگی کشورهای عضو این پیمان در برابر تهدیدات امنیتی برگزار شده بود، پایان یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده است که رزمایش نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی که هفته‌ای پیش برای شش روز در نزدیکی مرز تاجیکستان با افغانستان  برگزار شده بود، روز گذشته(شنبه، ۱ عقرب) پایان یافت.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که این رزمایش با هدف نشان دادن آمادگی روسیه و دیگر کشورهای آسیای میانه برای محافظت از تاجیکستان در صورت وقوع حملات تروریستی از جنوب و خاک افغانستان طراحی شده بود.

در این رزمایش که توسط سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) شامل بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان برگزار شده بود، بیش از 5 هزار نظامی، تانک، توپخانه و هواپیماهای تهاجمی شرکت داشتند.

استانیسلاو زاس، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، گفته است که این رزمایش با هدف نشان دادن «اینکه هیچ‌گونه تهاجمی به خاک تاجیکستان مجاز نخواهد بود» انجام شده است. او تاکید کرده است: «ما تاجیکستان را در برابر خطر تنها نخواهیم گذاشت».

روابط میان تاجیکستان و طالبان بر خلاف برخی کشورهای آسیای مرکزی که به دنبال روابط با طالبان هستند، در دو ماه گذشته بر تنش بوده است.

پیش از این سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود که وضعیت کنونی در افغانستان  پایدار نیست و تروریست‌ها سعی می‌کنند از آن سوء استفاده کنند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرده بود که تهدید واقعی، انتقال فعالیت‌های تروریستی و مواد مخدر از افغانستان به خاک کشورهای همسایه است. او گفته بود که تهدیدهای تروریزم و ​​قاچاق مواد مخدر هنوز در افغانستان وجود دارد.

بااین حال، کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی هفته‌ای پیش(دوشنبه، 26 میزان) یکی از بزرگترین رزمایش‌های مشترک خود را در نزدیکی مرز مشترک افغانستان و تاجیکستان برای شش روز برگزار کرد.

پایان رزمایش پیمان امنیت جمعی در مرز تاجیکستان با افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد