پروازهای-پهبادها-برفراز-افغانستان-چشم-سفیدی-امریکا-است

سرپرست وزارت دفاع حکومت سرپرست می‌گوید که «پرواز پهپادهای امریکایی بر فراز کشور» تجاوز آشکار است و امریکا با بسیار چشم سفیدی به این کار ادامه میدهد.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع امروز ( یک‌شنبه، ۶ سنبله ) در گزارش‌دهی دولت به ملت گفت پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین امریکا از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

او گفت که ما از دولت پاکستان می‌خواهیم اجازه ندهند که خاک شان علیه ما استفاده شود. او کشته شدن الظواهری را یک ادعا از سوی امریکا خواند.

سرپرست وزارت دفاع گفت که در یک سال گذشته حدود ۶۰ چرخبال‌ ترمیم و آماده پرواز شده و ۴۰ پیلوت، انجنیر و کارمند مسلکی از خارج به کشور آماده و مصروف خدمت در کشور می‌باشد.

او در پیوند به چرخبال‌های که بعداز تغییر نظام به کشورهای همسایه انتقال یافته‌ است می‌گوید که این چرخبال‌ها مربوط به مردم افغانستان می‌باشد و تاکید نمود که ما از این چرخبال‌ها نمی‌گذریم.

به گفته مجاهد در یک سال گذشته طرزالعمل‌ها و یونیفورم برای نیروهای امنیتی حکومت سرپرست را آماده نموده و افراد زیر سن را از صفوف ارودی ملی اخراج نموده است.

فصیح الدین فطرت، رییس ستاد ارتش وزارت دفاع گفت مشکلاتی که در بخش‌های مرزی کشور رخ داده، میراث حکومت‌های پیشین است و حکومت سرپرست در تلاش است تا از راه‌ گفتگو با این مشکلات بپردازد.

او تاکید کرد راکت‌پراگنی‌های که در مرزهای کشور صورت گرفته بود توسط افراد مخرب انجام شده و عاملان آن از طرف نیروهای مرزی دست‌گیر و به پنجه قانون سپرده شده است.

رییس ستاد ارتش در مورد تنش‌های پنجشیر گفت که تمامی نقاط در پنجشیر تحت کنترول بوده و وضعیت بطور عادی است اما؛ تبلیغاتی که از سوی بعضی افراد صورت می‌گیرد فقط تبلیغات است و آنها هیچ دستاوردی ندارند.

مسوولان وزارت دفاع می‌ گویند که در جریان یک سال گذشته ۱۶۰ تن از منسوبین این وزارت در برنامه اکمال تخصص معرفی، یک‌هزارو ۲۵۷ نفر در اکادمی نظامی، ۸۴ نفر در اکادمی افسران جوان و ۱۲۰ نفر در حربی شونزی جذب گردیده است.

پروازهای پهبادها برفراز افغانستان چشم سفیدی امریکا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد