پس-از-نور،-شمال-افغانستان-نا-امن-می-شود

شماری از سران احزاب سیاسی و مخالفان رویکرد حکومت وحدت ملی گفته اند که با برکناری عطا محمد نور، والی بلخ، بی ثباتی و نا امنی در شمال افزایش می یابد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از سران احزاب سیاسی، جهادی و مخالفان رویکرد حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه( 27 – قوس) درکابل، در مراسم بزرگداشت از دومین سالیاد عبدالرحمن شابه و همچنان پیرامون« آغاز فعالیت رسمی بنیاد خیریه مومن»، گفتند:« برکناری عطا محمد نور، بی ثباتی و نا امنی را در شمال کشور افزایش می دهد.».

احمد ولی مسعود، رئیس بنیاد احمدشاه مسعود که در این مراسم اشتراک نموده بود، افزود:« هیچ نهاد دولت و حکومت وحدت ملی با قانون اساسی تطابق نداشته و مشروعیت ندارند».

آقای مسعود رضایت ملی را اساسی ترین بقای حکومت خوانده، می گوید که رویکرد حکومت وحدت ملی خلاف منافع ملی و ارزش های انسانی بوده و هیچ گونه رضایت ملی در این حکومت وجود ندارد.

وی علاوه نمود که پشت کردن به منافع ملی و اتکاء به یک سفارت خانه، خیانت ملی محسوب می گردد.

وی سیاست حکومت وحدت ملی را سیاست حذف مجاهدین ومقاومت گرا عنوان کرده، گفته است که وضعیت فعلی کشور، یک رویکرد محافظه کارانه، یکدست کردن نظام، سیاست عزل و نصب بیجا، پرونده سازی و دوسیه سازی است.

وی همچنان حکومت را بی اراده و بی کفایت در نداشتن ارادهء اصلاح در کمیسیون مستقل انتخاباتی خوانده، می افزاید که سران حکومت با عزل و نصب و با حاشیه کشانیدن سیاسیون و سران جهادی و مقاومت، احساسات مردم را به بازی گرفته اند.

ازسوی هم مسعود ترشتوال، نماینده عبدالرب رسول سیاف، رئیس شورای حراست و ثبات افغانستان گفت که حکومت با بحران های" اقتصادی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی" روبه رو است.

وی افزوده است که ساختار نظام و حکومت وحدت ملی به فساد، بی ثباتی و نا امنی مواجه است. اما تنها با برکناری عطا محمد نور والی ولایت بلخ، صلح و امنیت درکشور تامین نخواهند شد.

وی علاوه نمود که ادامه وضعیت کنونی، عواقب زیان باری را برای مردم کشور به دنبال خواهند داشت.

به گفته وی، اگر تصامیم درست به اساس واقعیت های موجود و اصلاح حکومت اتخاذ نگردد، اوضاع کشور هر روز بیشتر از روزهای گذشته به بحران و بی ثباتی خواهند رفت.

قابل ذکر است که شمار زیادی از سران احزاب سیاسی، جهادی و مخالفان رویکرد حکومت وحدت ملی،  برای بیرون رفت از بحران خصوصا اوضاع کنونی کشور، خواهان برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه از سوی حکومت شده اند.

این درحالی است که امروز استعفای عطا محمد نور، والی بلخ از سوی ریاست جمهوری منظور شد و انجینر محمد داوود به حیث والی جدید این ولایت تقرر یافت.

پس از نور، شمال افغانستان نا امن می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد