جنگ-درون-حکومتی-و-چالش-های-بزرگ

رهبران حکومت وحدت ملی با یک جنگ درون حکومتی روبرو شده اند. رئیس جمهور غنی با معاون اول، والی بلخ و قوماندانان امنیه خود در تقابل قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: جنرال دوستم، معاون اول رییس جمهور در تبعید به سر می برد. والی بلخ در حال چانه زنی با رییس جمهور غنی می باشد. حزب جمعیت در پشت دروازۀ ارگ منتظر واکنش رییس جمهور نشسته است.

اسماعیل خان، عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی که روز گذشته  در یک نشست خبری در ولایت هرات سخن می زد، گفت که حکومت با دور ساختن چهره های جهادی، جبهه یی را از درون حکومت، بر ضد حکومت ایجاد کرده است.

وی نیز از موقف گیری عطا محمد نور پشتیبانی کرد و گفت که رهبران حکومت وحدت ملی با یک جنگ درون حکومتی روبرو شده اند.

عطا محمد نور در همایشی در بلخ، تأکید ورزید که به کارش ادامه خواهد داد و تنها جمعیت اسلامی در باره بودن و یا نبودن وی در ولایت بلخ می تواند تصمیم بگیرد.

ذبیح‌الله فطرت، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی گفت که صلاح‌الدین ربانی، وزیر خارجه کشور و رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان و اعضای شورای رهبری این حزب  روز یک‌شنبه ٣ جدی  پس ازملاقات با عطا محمد نور از حکومت خواست تا در مورد استعفای والی پیشین بلخ تجدید نظر نموده و خواست مطرح شده از سوی عطا محمد نور را بپذیرد.

از سوی هم، تنش میان عطا محمد نور و عبدالله عبدالله نیز از جمله مواردی است که شدت یافته است. آقای نور، عبدالله را مارستین خوانده گفت که با کرزی تو تخریب می‌کنی، با شمال تو تخریب می‌کنی، پنج‌شیر را تو ویران کرده روان هستی حالا چسپیدی به جان ما، دندانت را می کشم.

جنگ درون حکومتی و چالش های بزرگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد