پنتاگون-کشته-شدن-یک-فرمانده-ارشد-القاعده-را-در-افغانستان-تایید-کرد

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا از کشته شدن فاروق القحطانی یکی از فرماندهان ارشد القاعده و یکی از طراحان حمله علیه آمریکا در افغانستان خبر میدهد.

به گزارش افغان خبر: مسئول مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا گفته که فاروق القحطانی رهبر القاعده در شمال شرق افغانستان، در بیست وسوم اکتوبر در یک حمله هوایی در ولایت کنر کشته شد.

پیتر کاک مسئول مطبوعاتی پنتاگون گفته است که در همین روز اردوی افغانستان حمله هوایی دیگری را نیز انجام داد تا یک رهبر دیگر القاعده به نام بلال العتبی را هدف قرار دهد. هنوز مشخص نیست که العتبی که معاون القحطانی بود، آیا از این حمله جان به سلامت برده است یا خیر.

مقامات امریکایی ماه گذشته میلادی خبر دادند که چندین راکت "آتش جهنم" به دو قرارگاه شورشیان در ولایت کنر شلیک شد که هدف، این دو مرد بود که مخفی شده بودند.

مسئول مطبوعاتی پنتاگون، القحتانی را یکی از طراحان مهم حمله عیله آمریکا خواند که برای ساخت یک پناهگاه امن در افغانستان آمده بود.

گروه القاعده پس از مرگ اسامه بن الادن رهبر شان، در جهان به انزوا رفت، و با روی کار آمدن گروه داعش بیشتر حملات تروریستی را در سطح بین الملل آنها انجام دادند.

پنتاگون کشته شدن یک فرمانده ارشد القاعده را در افغانستان تایید کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد