پنج-تروریست-وابسته-به-طالبان-دستگیر-شدند

در خبرنامۀ ریاست عمومی امنیت ملی آمده که پنج نفر تروریست وابسته به گروه طالبان در ناحیه پنجم شهر کابل دستگیر شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه آمده است: تروریستان اعتراف کرده‌اند که قصد داشتند نیروهای امنیتی را در شهر کابل شناسایی و از بین ببرند.

به نقل از خبرنامه، این افراد توسط قاری خالد، از فرماندهان گروه تروریستی طالبان در قریه کهنه خمار ولسوالی جلریز ولایت میدان وردک، جذب گروه طالبان شده‌اند.

افراد بازداشت شده، نیاز محمد فرزند عبدالاحد، محمد آغا فرزند سلطان عزیز، محمد نسیم فرزند شیرخان، محمد زمان فرزند جنت گل و حبیب الله فرزند عبدالعزیز هستند.

تروریستان بازداشت شده همچنین اعتراف کرده‌اند که وظیفه داشتند تا افراد نیروهای امنیتی را تثبیت و با استفاده از ماین‌های مغناطیسی و تفنگچه مهجز به صدا خفه‌کن از بین ببرند.

این شبکه تروریستی در حالی توسط امنیت ملی کشور دستگیر شده که نیروهای این ریاست، روز دوشنبه نیز یک حمله کننده انتحاری را قبل از رسیدن به هدفش، از ولسوالی ده سبز کابل بازداشت کرده بودند.

امنیت ملی نوشته بود که این فرد اعتراف کرده که توسط یکی از افراد گروه طالبان به این گروه جذب شده و مدت یک ماه در منطقه"میران‌شاه" پاکستان، آموزش حمله انتحاری، استفاده از سلاح‌های سبک و ساخت ماین‌های کنار جاده را دیده  و برای انجام حملات انتحاری به کابل فرستاده شده است.

ریاست عمومی امنیت ملی، در سال جاری خورشیدی، ده‌ها حمله کننده انتحاری و وسایط مملو از مواد انفجاری را از شهر کابل دستگیر و کشف و ضبط کرده است.

پنج تروریست وابسته به طالبان دستگیر شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد