پنهان-کاری-ناتو-پس-از-امضای-توافق‌نامه-میان-طالبان-و-آمریکا

نیروهای پشتیبانی قاطع ناتو درافغانستان پس از امضای توافق‌نامه طالبان-آمریکا، گزارش‌های مرتبط با حملات این گروه را در اختیار بازرسان و افکار عمومی قرار نمی‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» در گزارش سه ماهه اول سال 2020 خود به کنگره آمریکا افزوده است: نیروهایی پشتیبانی قاطع ناتو اعلام نموده که دیگر داده های مرتبط با" حملات دشمن "و" حملات مؤثر دشمن " که مرتباً از سپتامبر 2018 ارائه می شد را منتشر نمی‌کنند.

براساس اعلام این اداره٬ ناتو دیگر تعداد حملات طالبان در افغانستان را از زمان امضای توافق صلح میان ایالات متحده با این گروه متوقف كرده است. داده های مرتبط با حملات دشمن٬ آخرین معیار برای گزارش وضعیت امنیتی در افغانستان است که در اختیار اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی قرار می گرفت.

همزمان جاناتان هافمن٬ سخنگوی وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون) نیز اعلام کرد كه گزارش و به اشتراک گذاشتن جزئیات حملات طالبان هیچ نفعی برای گفت‌وگو با این گروه نخواهد داشت.

وی همچنین تصریح کرد:‌ ما از میزان خشونت‌های طالبان خرسند نیستیم. چنین اقدامات خشونت‌آمیز در روند راه حل دیپلماتیک مفید نخواهد بود.

این درحالی است که مقام‌های ولایت بدخشان اعلام کرده که شام روز گذشته، بیش از ده هراس افگن طالب به ‌شمول سردستۀ شان در جریان درگیری در ولسوالی نُسی درواز این ولایت کشته شدند.

پنهان کاری ناتو پس از امضای توافق‌نامه میان طالبان و آمریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد