پولیس-نباید-به-معزز-قانون‌شکن-سلامی-بزند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که پولیس نباید به معززهای قانون شکن و قانون ستیز سلامی بزند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت داخله در واکنش به گفته‌های شماری از نمایندگان مجلس، اعلام کرده است که هیچ قانون و مقرره‌ای که برخورد و رفتار پولیس را با آن‌هایی که خود را آدم مهم، معزز با نفوذ قلمداد می‌کنند، وجود ندارد.

در اعلامیه این وزارت که امروز پنج شنبه(27، جدی) منتشر شده، آمده است که “متاسفانه و یا خوشبختانه هیچ قانون و مقرره‌ای که برخورد و رفتار پولیس را با آن‌هایی که خود را آدم مهم، معزز با نفوذ و یا (وی‌آی‌پی) قلمداد می‌کنند، وجود ندارد. آنچه وجود دارد قانون برای همه است.”

این وزارت گفته است که “وقتی پولیس با معززهای قانون‌شکن و مهم‌های قانون ستیز روبرو می‌شود، توقع این صنف و قشر جامعه این است که پولیس قانون را تعطیل کرده و به آن‌ها سلامی بزند”.

وزارت داخله به گونه‌ی کنایه‌آمیز به نمایندگان مجلس گفته است: “پیشنهاد می‌کنیم که لطفا قانون آدم‌های مهم را تصویب نمایید که در روشنایی آن پولیس بتواند رفتار و برخورد خود را وفق دهد. اگر برای چنین کاری فرصت در اختیار ندارید، بهتر است فیصله‌ای صادر نمایید که در روشنایی آن ما بتوانیم رفتار پولیس با معزز قانون شکن و قانون ستیزهای با نفوذ را مدیریت کنیم”.

وزارت داخله تاکید کرده است که تحکیم وقار پولیس، تحکیم وقار افغانستان است و دولت قوی و کارا ضامن عزت هر افغان است.

این درحالی است که نفیسه عظیمی، عضو مجلس نمایندگان در نشست روز دوشنبه‌ این مجلس گفته بود که “وزارت داخله حق ندارد موتر اعضای پارلمان را متوقف کرده و با ما اهانت کند، ما در مجلس هیات اداری دارم، امنیت داریم و هر اداره باید از مراجع خودش با آن ها برخور شود.

پولیس نباید به "معزز قانون‌شکن" سلامی بزند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد