پیشروی-و-پس‌روی-در-جنگ-به-مفهوم-سقوط-نیست

وزارت داخله کشور می‌گوید که پیشروی و پس‌روی در میدان جنگ، سقوط محسوب نمی‌شود؛ زیرا تلفات طالب حداقل سه‌برابر تلفات نیروهای ما است.

به گزارش افغان نیوز؛ طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله، امروز یک‌شنبه(۳۰، جوزا) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که ما در وضعیت جدید داخل شدیم. در حالت شدت جنگ، پیشروی و پس‌روی سقوط محسوب نمی‌شود. 

وی گفت که طالب در هیچ جای حضور دو روزه نداشته و در هیچ مکان دید استفاده از منابع و عرضه خدمات ندارد. حضور طالب در نقاط غیر استراتیژیک قطعاً به مفهوم پیروزی نیست و این گروه توانایی نگهداری هیچ بخشی از جغرافیا را ندارد. 

آرین تصریح کرد که پیش‌روی در نقاط اطراف به‌گونهٔ قطع به مفهوم مشروعیت روایت پیروزی طالب تلقی نمی‌شود. حفظ جان سربازان ما در تعدادی از نقاط اولویت نخست است. طالب با تمام قوت و عقبه‌ی حمایتی بیرونی در ۱۵ سال گذشته نتوانست یک ولسوالی را حتا پایدار نگهدارد و حداقل تفهیم کند که برای مردم همان ولسوالی چه برای ارایه دارد، برعکس تاسیسات عامه را انفجار داده و نابود کرده‌است. 

سخنگوی وزارت داخله می‌گوید: این گروه هربار که فکر سقوط کرده دست کم در شش ماه گذشته در جنوب‌غرب(هلمند و کندهار و اینسوتر بغلان) با دادن تلفات سنگین ناکام مانده است. اکنون وضعیت جدید تعریف دیگر دارد. بدین مفهوم که تمام دفاع را سربازان افغان می‌کنند نه خارجی. 

به باور وی؛ روایتی که در سال ۲۰۱۴ برای سقوط شکل گرفته بود، باگذشت زمان ثابت شد که برداشت درست نبوده و تا امروز ۲۰۲۱ همین نیروهای قهرمان افغان در میدان نبرد شجاعانه و دلیرانه از خاک و مردم خود دفاع می‌کنند. 

آقای آرین می‌افزاید که در جنگ پیشروی، پس‌روی و تلفات موجود است، اما تلفات طالب حداقل سه‌برابر تلفات نیروهای ما است. متاسفانه جنایات هولناک این گروه با استفاده از ماین‌ها و حملات تروریستی انتحاری، جان هزاران شهروند ملکی ما را نیز گرفته است. 

سخنگوی وزارت داخله اطمینان داد که از این مرحله هم با موفقیت عبور خواهیم کرد. تعدادی از ولسوالی‌ها که دشمن ادعای حضور دارد، پلان بازپس‌گیری و سرکوب طالب در دست اجرا است، اما از نشر جزییات تخنیکی پلان بنا به محرمیت نظامی معذرت می‌خواهیم.

این درحالی است که شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با طلوع‌نیوز، گفت که اگر بن‌بست صلح نشکند، افغانستان به دهه نود برمی‌گردد.

پیشروی و پس‌روی در جنگ به مفهوم سقوط نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد